به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، سرلشکرمحمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) با حضور در سومین روز از همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، درخصوص نمایشگاه دستاوردهای بنیاد در حوزه فضای مجازی،  در سخنانی بیان کرد: دستاوردهای بسیار ارزشمندی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، گواه از اقدامات مطلوب صورت‌گرفته توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی است.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به ۱۹ دی‌ماه سالروز اجرای عملیات «کربلای ۵» خاطرنشان کرد: کربلای ۵ بزرگترین عملیات دفاع مقدس به لحاظ طول زمان، تعداد شهدا و اقدامات صورت گرفته است و فقط یکی دو عملیات دیگر در این سطح داریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات «طوفان‌الاقصی» گفت: طوفان‌الاقصی از این جهت نقطه عطف است که عده‌ای رزمنده در محاصره کامل در غزه بدون داشتن امکانات و ارتباط با بیرون بتوانند چنین اقدام نظامی بزرگی را طراحی و اجرا کنند و دشمنی را که توانمندی و هوشمندی اطلاعاتی جزو نقاط قوت او در تراز جهانی است، غافل‌گیر کنند؛ با امکانات بومی خود این عملیات را انجام دهند، هیبت و امنیت دفاعی رژیم اشغالگر را درهم بشکنند و امید صهیونیست‌ها به آینده را دچار آسیب اساسی کنند.

سرلشکر باقری افزود: رزمندگان فلسطینی پس از عملیات طوفان‌الاقصی که با جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین در غزه مواجه شدند، این‌گونه به همراه مردم ایستادگی می‌کنند. مردم ذره‌ای شِکوه و ابراز نگرانی نمی‌کنند و اهداف خود را پیش می‌برند؛ اما در طرف مقابل  گله و مشکلات روانی در میان صهیونیست‌ها بسیار زیاد است.

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی قابل تمجید مردم غزه با وجود شهادت‌ها، آسیب‌های اساسی و محاصره، عنوان کرد: مردم فلسطین حرف‌شان این است که باید به حق خودشان که آزادی و حاکمیت‌شان است، برسند. این‌ حماسه‌ها و موفقیت‌ها را باید از برکات انقلاب اسلامی و آثار ناشی از اشاعه روح و فرهنگ دفاع مقدس که ثمره‌اش شکل‌گیری محور مقاومت در اقصی‌نقاط جهان است، دانست.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آنچه که امروز من در نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی دیدم، این است که به طور قطع جذب جوانان و نوجوانان از همه اقشار با استفاده از این فناوری‌های جدید می‌تواند توسعه یابد و اینکه چه تعداد از این جامعه مخاطب، پای منبر ثابت شما بوده و روی آن اصرار و تأکید داشته باشند به عنوان یک شاخص تلقی می‌شود.

همایش سراسری بنیاد حفظ آثار ونشرارزش های دفاع مقدس روز دوشنبه با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، مسئولان کشوری، هیات رئیسه، معاونان، روسای سازمان های تابعه و مدیران کل حفظ آثار ونشرارزش های دفاع مقدس استان های سراسر کشور برگزار شد.هدف از برپایی این همایش تبیین سیاست ها، رویکردها و برنامه های توسعه و تحول در بنیاد حفظ آثار برای تاثیرگذاری و ماندگاری فعالیت ها و ترسیم نقشه راه و همچنین بررسی راهکارهای مناسب حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس است.