به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز یکشنبه در کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش در دانشگاه شهید ستاری با بیان اینکه جوانان ما در این دانشگاه میراث داران شهدا هستند، اظهار کرد: دانشگاه شهید ستاری مورد افتخار ملت ایران است و خداوند را شاکرم که توفیق حضور در جمع خانواده شهدا و جمع حاضر را دارم.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه ستاری ادامه داد: در روزهای ابتدایی جنگ یک رزمنده ساده در بیابان‌های خوزستان بودم و فانتومی که از پایگاه دزفول بلند شد و ما از شوش آن را می دیدیم و اکنون به عنوان راوی صحبت می‌کنم که جوانان بدانند که  ادامه دهنده چه مسیری هستند و چه وظیفه ای دارند.

رئیس مجلس افزود: عنایت خداوند اگر بر این قرار گیرد که جمعی و ملتی را هدایت کند، در هر مشکلات و خطری او را به سمت حق و عدالت هدایت می کند. ببینید سنت های الهی چگونه است. نیروی هوایی زمان رژیم گذشته یک نیروی ویژه ای است که آمریکا روی آن سرمایه گذاری کرد زیرا می خواست این مجموعه را طوری تربیت کند که در باور خود داشت اما به خاطر افراد مخلص همین نیروی هوایی اولین افسرانی می شوند که در مسیر انقلاب به میدان می آیند.

وی ادامه داد: در آغاز تهاجم دشمن در شهریور ۵۹ انسجام لازم وجود نداشت، سازمان رزم در سپاه برای این چنین جنگی وجود نداشت. در دوره بنی صدر مشکلات زیادی وجود داشت و دشمن به کشور حمله کرد و ما به چشم خود دیدیم که چگونه نیروی هوایی جانفشانی کرد و جلوی نفوذ دشمن را گرفت. بیشترین نقش را نیروی هوایی در ابتدای جنگ بر عهده داشت. اگر نیروی هوایی نبود چه بسا دشمن از پل کرخه عبور می‌کرد و ورودی خوزستان را بسته بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: همه تلاش دشمن این بود که جلوی صادرات نفت ما را بگیرد. دشمن امکانات و تجهیزات و سلاح های  شوروی و غرب را همزمان در اختیار داشت اما صادرات نفت ما تعطیل نشد و این از افتخارات نیروی هوایی ما است.