به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر یکروزه به خوزستان، به محل معراج شهدای شهر اهواز رفت و ضمن حضور در مراسم مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی کارواهای راهیان نور حاضر در این یادمان، سخنانی کوتاه نیز در جمع آنها ایراد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات مطرح شده برای جلوگیری از فراموش یا حتی کمرنگ شدن یاد و آموزه‌های عاشورا گفت: اگر چه دشمنان عاشورا را خلق کردند به این امید و تصور که آموزه‌ها و فرهنگ اهل بیت به پایان برسد و از یادها فراموش شود، اما عاشورا تبدیل به مبداء تاریخ شد؛ عاشورا مبداء تغییر بشریت است.

رئیسی با اشاره به اینکه دشمنان جنگ تحمیلی را نیز به نیت پایان بخشیدن به انقلاب اسلامی مردم ایران به راه انداختند، اما دفاع مقدس تبدیل به آغاز دورانی جدید و مبدا جهت‌بخش به تاریخ معاصر شد، افزود: دلیل تاکید بر ضرورت پاسداشت و تلاش برای زنده نگاه داشتن یاد، نام و راه و مکتب شهدا این است که زنده نگاه داشتن مکتب جهاد، ایثار و شهادت ضامن حفظ و دوام انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور دلیل قدسیت دفاع مقدس مردم ایران را اتصال آن به خون اباعبدالله (ع) دانست که خداوند آن را ضمانت و مقدس کرده و تصریح کرد: دفاع مقدس مردم ایران دفاع از حق و عدالت یعنی همان راه امام حسین (ع) بود و پاسداشت دفاع مقدس پاسداشت جهاد، شهادت و مجاهدین راه خدا و مسیر نورانی حق است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز سخن، پیام و وصایای شهدا در زمان و مکان طنین‌افکن است و اگر خوب گوش کنیم، با ما سخن می‌گویند. همین جوانانی که امروز در قالب زائر از جای جای کشور با کاروان‌های راهیان نور همراه شده‌اند، به ندا و پیام شهدا که همان پیام امام حسین (ع) است، لبیک گفته‌اند.

رئیسی با بیان اینکه این حضور و لبیک مردم و به خصوص جوانان مسئولیت مسئولان را سنگین و خطیر می‌کند، خاطرنشان کرد: تنها راه مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر خطرات، فتنه‌ها و جنگ ترکیبی دشمن توجه به راه، فرهنگ و پیام شهدا و مکتب جهاد و شهادت است.

رئیسی با اشاره به مشکلات متعددی که دولت مردمی در ابتدای فعالیت خود با آنها مواجه بود، افزود: ما از امام راحل، مقام معظم رهبری و شهیدان خود از جمله شهید سلیمانی آموختیم که باید مشکلات را با توکل بر خدا و تکیه بر داشته‌ها و جهاد و تلاش شبانه‌روزی حل کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه معراج شهدا و اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت مایه امیدآفرینی برای جامعه هستند، تصریح کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن ماست، اما ما حق نداریم ناامید شویم. باید برای اصلاح امور با امید حرکت و تلاش کنیم؛ آینده به برکت خون شهدا بسیار روشن است و ما با شهدا میثاق می‌بندیم که ثابت قدم بوده و موانع ما را از حرکت بازندارند.