به گزارش اکونا پرس،

ترامپ تا چند ماه پیش از جمله در ماه سپتامبر جنگ لفظی شدیدی با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی داشت که به عنوان مثال در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل به کیم جونگ اون "مردک موشکی" گفته بود.

با این حال روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرده که رئیس‌جمهور آمریکا زمانی که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه جدید دولتش و مدیر سابق سازمان سیا قصد داشت در یکشنبه‌ای که عید پاک مسیحیان بود، آماده سفر به کره شمالی شود، اخطار داده بود که لحن صحبت‌هایش را در این سفر تغییر دهد.

مقام‌های دولت ترامپ به این نشریه گفتند که رئیس‌جمهور آمریکا با طرح این درخواست برای خویشتن داری نشان داده به یکباره موجب شگفتی مشاوران ارشدش شد.

آنها گفتند که ترامپ مشخصا به جان بولتون، مشاور امنیت ملی و مایک پنس، معاونش گفته که لحن صحبت‌هایشان را درباره کره شمالی تلطیف کنند.

یک منبع آگاه که در زمان طرح این سخنان ترامپ در محل حضور داشته به وال‌استریت ژورنال گفت: ترامپ خطاب به معاونش گفت "مایک گرفتی چی گفتم؟" "هیچ گونه صحبت احمقانه‌ای از هیچکسی در دولت نباید مطرح شود".

ترامپ همچین به پامپئو نیز گفت: دولت آمریکا قرار نیست سیاستش را تغییر دهد بلکه صرفا می‌خواهد به کره شمالی فضا و فرصتی برای مذاکره بدهد.

یک دستیار کاخ سفید گفت: رئیس‌جمهور آمریکا به طور کلی "توقع‌های غیر واقع‌بینانه" دارد.

این دستیار گفت: من آن را یک نوع تعریف کردن تلقی می‌کنم.

همچنین گزارش شده که رئیس‌جمهور آمریکا تاکتیک‌های دیگری نیز استفاده می‌کند از جمله آنکه به گفته یک مقام دولتش هرگز دستوری را بدون ضرب‌الاجل نمی‌دهد.

همچنین ترامپ در زمان‌هایی فضای مذاکراتش را شخصی کرده و پروتکل‌های دیپلماتیک را زیر پا می‌گذارد.

به عنوان مثال ترامپ در آوریل ۲۰۱۷ هنگامی که با شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در مارالاگو دیدار کرد به یکباره درخواست یک نشست رودرروی فوری با رئیس‌جمهور چین را مطرح کرد.

براساس گزارش‌ها او خطاب به شی جینپینگ گفت: آیا یک دقیقه وقت داری و سپس او را از هیات رسمی چین بیرون کشیده و به محوطه اطراف رفت تا با او صحبت کند و این باعث ناراحتی هیات چینی به خاطر نقض پروتکل شد.