به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، یک منبع دیپلماتیک سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که به سوریه سفر کرده است در جریان این سفر یک ساختمان کنسولگری جدید برای کشورش در دمشق افتتاح خواهد کرد.

فعالیت بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بعد از چهار روز از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، روز شنبه ازسر گرفته شد.

ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت ایران در مجاورت ساختمان قبلی در نظر گرفته شده که پس از توقفی چهار روزه از روز شنبه کار خود را از سر گرفت.

بخش کنسولی یکی از ساختمان‌های دوگانه مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه است که روز دوشنبه گذشته در اثر حمله موشکی رژیم صهیونسیتی به صورت کامل تخریب شد.

در جریان این اقدام تروریستی ۱۳ نفر به شهادت رسیدند.

«حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه نیز در مراسم روز قدس گفت: پس از آنکه رژیم صهیونیستی با نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی معاهده وین ۱۹۶۱ و منشور ملل متحد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار داد و به حاکمیت جمهوری عربی سوریه نیز تجاوز کرد، جمهوری اسلامی ایران با ارائه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شد اما با توجه به ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در اتخاذ تصمیم لازم برای جلوگیری از تکرار چنین جنایت هولناکی از سوی رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای پاسخگویی طبق قوانین بین المللی و عرف‌های متعادل محفوظ می‌دارد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حمله به کنسولگری ایران در دمشق توسط صهیونیست‌ها تلاشی برای فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه بین مردم سوریه بود، خاطرنشان کرد: اما این آرزوها به سرانجام نخواهد رسید.

سفیر ایران در سوریه گفت: پس از تهدید ایران به پاسخگویی به حمله صورت گرفته به کنسولگری ایران در دمشق، صهیونیست‌ها وحشت زده شده و به خرید و ذخیره سازی ژنراتور، مواد غذایی و دارو در مناطق امن روی آوردند و این نشان می‌دهد که آن ها از انتقام قاطع ایران به شدت هراس دارند.

اکبری ادامه داد: اما پاسخ ایران آشکار نیست و فقط صهیونیست‌ها از عمق آن مطلع هستند و تلاش می‌کنند که گستاخی که انجام دادند را مخفی کنند.