به گزارش اکونا پرس،

اسحاق جهانگیری در سومین روز از سفر خود به عراق، صبح امروز(جمعه) با حضور‌ در نجف اشرف، حرم مطهر و ملکوتی امیرالمومنین حضرت علی(ع) را زیارت کرد.

وی همچنین از طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) بازدید کرد و در جریان آخرین پیشرفت های اجرایی این طرح و برنامه زمانبندی تکمیل آن قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور پس بازدید از طرح توسعه حرم علوی، با تولیت حرم نیز دیدار و گفت‌گو کرد و در حاشیه بازدید از صحن حضرت زهرا(س) در‌ گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به بازدیدهای خود در زمان آغاز بکار اجرای طرح توسعه حرم علوی، اظهار کرد: کسانی که با کار اجرایی آشنایی دارند، از ابتدا می‌دانستند که در این طرح هدفگذاری بزرگی هم از نظر طراحی و ساخت و ساز و هم به لحاظ تامین مالی صورت گرفته است.

وی افزود: به فضل الهی تقریبا کار به مراحل نهایی رسیده و بخش اصلی افتتاح شده و مورد استفاده زائرین قرار گرفته و بنام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) نامگذاری شده است.

وی با بیان این‌که «در اجرای این طرح از نظر طراحی و مصالح ساختمانی کار بی نظیری انجام شده است»، افزود: با وجود استفاده از بهترین مصالح ساختمانی، هزینه‌های اجرایی طرح بسیار کمتر از هزینه طرح‌های مشابه بوده و مهمتر از همه این‌که همکاری بسیار صمیمانه ای میان نیروهای اجرایی که عمدتا از ایران هستند با مسئولین حرم وجود دارد و همین همکاری و صمیمیت باعث شده که مشکلات و موانع پیش روی اجرای طرح به سرعت برطرف شده است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: با جاذبه بسیار بالایی که بارگاه نورانی امیرالمومنین علی (ع) برای مسلمانان و شیعیان دارد، حتما لازم بود که چنین طرحی اجرا شود و جا دارد که از مسئولین اجرای این طرح و نذورات و کمک‌های مردم برای اجرای این پروژه مهم صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.