به گزارش اکونا پرس،

علاءالدین خادم در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خرداد) مجلس شورای اسلامی با درود وسلام بر ارواح طبیه شهدا و یاد خاطره گرانقدر امام شهدا  امام راحل و آرزوی توفیق عزت و سربلندی برای مقام معظم رهبری در نطق میان دستور خود،گفت: در شرایط کنونی که هجمه ناجوانمردانه استکبار جهانی و آمریکای جنایتکاربه بهانه خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها به منظور ضربه زدن و آسیب‌رسانی به اقتصاد و معیشت مردم و ایجاد نارضایتی و در نهایت ضربه به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد چالش های اجتماعی مطرح است لازم میدانم مواردی  را به استحضار برسانم؛ وحدت، همدلی و تصمیم امور بر مبنای عقلانیت در مجموعه قوای سه گانه حول محور توصیه‌های مقام معظم  رهبری و جدیت در حل مشکلات جامعه خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و رسیدگی عاجل به این مهم و جلوگیری از تصمیم‌های چند صدایی و سلیقه‌ای مثل مسائل ارزی  رایادآور می شوم در غیر اینصورت اگر دچار غفلت شویم گناه نابخشودنی را مرتکب شدیم.

 نماینده مردم سپیدان  در  مجلس شورای  اسلامی  تصریح کرد:ستایش می‌کنم پایداری وحضور در صحنه مردم عزیز وانقلابی ایران اسلامی و خصوصا مردم شریف همیشه در صحنه سپیدان  که در همه شرایط  در مسیر انقلاب از ارزشها و خون شهدا وحفظ نظام دفاع نموده وخواهند نمود بنابراین باید در برابرعزمت  مردم سر تعظیم  فرود آورد.

وی افزود: نباید نسبت به وضع موجود و مسائل اجتماعی خصوصا اوضاع اقتصادی فضای ناامیدی و یاس را به جامعه تزریق کرده و مردم را از توانمندی، پایداری و همت خود و پشتوانه معنوی  مایوس کرد اما این واقعیت را بدانیم که تحمل شرایط پیش آمده در ساماندهی امور معیشتی  و اقتصادی مردم که در مواردی ناشی از سوء تدبیر،ناهماهنگی مدیریتی و غفلت از اجرای برنامه‌های درست و قوانین متقن می‌باشد،انکار ناپذیر است.

وی با انتقاد از عملی نشدن بخش‌هایی از قانون برنامه ششم توسعه گفت: با گذشت دو سال از تصویب این قانون هنوز آثار عملی قانون برنامه ششم در اجرای برخی از بخش‌ها مشهود نیست و نیازمند تامل و تدبیر دولت و مجلس است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان این‌که آموزش و پرورش یکی از ارکان‌ اساسی هر جامعه‌ای است افزود: هر تصمیمی در مورد آن می تواند در تغییر سرنوشت کشور موثر واقع شود، توسعه پایدار و کیفیت بخشی به جامعه ناشی از نگاه واقع بینانه به آموزش و پرورش است.

خادم افزود: فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته آگاه‌ترین و دلسوزترین اقشاری هستند که همواره در نظام جمهوری اسلامی نقش کلیدی داشته‌اند، اگر به مطالبات آنان توجه نشود عواقب خوبی نخواهد داشت. دولت و مجلس مکلف به پیگیری مطالبات و رفع مشکل هستند.

وی ادامه داد: در این شرایط رفتارها و عدم تصمیم‌گیری‌های به موقع و رها کردن امور به مرور زمان کاری پر خطر است، وزیر آموزش و پرورش باید به جد مسائل استان‌ها را رصد کرده و به گفتار و مطالبات فرهنگیان در تصمیمات توجه خاصی کند و در حل مشکلات آنان کوشا باشد تا شاهد برخورد با سرنوشت مردم در فضای تعلیم و تربیت به گونهای که نابسامانی فضای مجازی خود سبب نگرانی ها  را در  افکارعمومی  بوجود آورده  و خود میدانیم که رسیدگی  به این گونه امور امکان پذیر است و باید به دور از  جنجال اجتماعی وسیاسی  انجام شود.

 خادم  افزود: تقریبا امسال تمامی  نهاده‌ها افزایش قیمت داشته‌اند اما محصول گندم افزایشی نداشته و اگر به طور میانگین یک کشاورز سالانه ۱۰ میلیون در آمد داشته باشد آسیب پذیر شده و این آسیب هم در خودکفایی و مسائل کشاورزی است.

 عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس  یادآورشد: برای حمایت از تولید و تولید کننده و رسیدن به خودکفایی گندم ، وزارت کشاورزی، کمیسیون کشاورزی مجلس و سازمان برنامه وبودجه مکلف به پیگیری و تامین مابه التفاوت گندم است.