به گزارش اکونا پرس،

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درخصوص اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان، گفت: اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان موضوعی است که در سند تحول به آن اشاره شده و دولت نیز حدود 2 سال است که در پی اجرایی شدن آن است اما تاکنون اقدامی موثر در این زمینه انجام نشده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش و دولت اراده‌ای برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان ندارد و علی رغم اینکه قول‌هایی برای اجرایی کردن داده شده اما تلاشی برای آن انجام نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در برهه‌ای نظام رتبه‌بندی را برای بخشی از فرهنگیان اجرا کرد اما پس از مدتی بدون دلیل مشخصی آن را متوقف کرد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، بارها در کمیسیون آموزش آموزش علت عدم اجرا را از وزیر آموزش جویا شدیم اما پاسخی دریافت نکردیم؛ زیرا آموزش و پرورش از نظر قانونی مشکلی در اجرای نظام رتبه بندی معلمان ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا آموزش و پرورش اعتبار لازم برای اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در دولت هماهنگی وجود ندارد در صورتی که اعتبار لازم برای اجرای رتبه‌بندی در آموزش و پرورش وجود ندارد چرا باید از اجرای این طرح صحبت به میان آورده شود.