به گزارش اکونا پرس،

علی اصغر یوسف نژاد درنشست علنی امروز (یکشنبه، 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد:

- سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص اقدام لازم برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی شرق استان در شهرستان میناب تذکر داد.

- سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره به وزیر بهداشت درخصوص علل عدم تخصیص کامل اعتبار به پروژه کلینیک تخصصی و مرکز تشخیص سرطان خوی ، همچنین درخصوص اینکه چرا انتزاع کامل دانشگاه علوم پزشکی خوی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه صورت نگرفته تذکر داد.

- احمد سالک نماینده مردم اصفهان به وزیر نیرو درخصوص اجرایی کردن مصوبات شورای عالی آب و اینکه اجازه ندهیم بحران آب شرب و کشاورزی به فتنه آب تبدیل شود، تذکر داد.

- جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز به وزیر آموزش و پرورش درخصوص علت عدم اعطای مطالبات فرهنگیان با توجه به تاکیدات قانونی مکرر تذکر داد.

- نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در خصوص توهین به زبان مادری تذکر دادند.

- محمد قمی نماینده پاکدشت و علی اکبر کریمی نماینده اراک به رئیس جمهور در خصوص توجه لازم به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و جلوگیری از گرانی تذکر دادند.

- محمد قمی نماینده پاکدشت به وزیر مسکن در خصوص تسریع در تکمیل کمربندی تذکر داد همچنین به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توجه به مسئله خوراک دام و طیور و ساماندهی آن تذکر داد همچنین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان بیمه شدگان و احداث بیمارستان و کلینیک درمانی تذکر داد.

- علیم یارمحمدی نماینده زاهدان به وزیر نیرو در خصوص قطع طولانی و مداوم برق در شهرهای استان‌ سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان تذکر داد؛ همچنین به وزیر نفت در خصوص علت کندی عملیات اجرایی لوله کشی گاز شهرستان زاهدان تذکر داد.

- پروانه مافی نماینده مردم تهران به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت واردات بی‌رویه کود شیمیایی علیرغم ظرفیت‌های تولید داخل تذکر داد. همچنین به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص عدم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حوزه معاونت‌های وزارت دفاع تذکر داد.

- حسین نیازآذری نماینده مردم بابل به وزرای نیرو و کشاورزی در خصوص اینکه با توجه به شرایط نامناسب آب و هوا تدابیر لازم برای کشت برنج جهت تأمین امنیت غذایی در کشور فراهم شود، تذکر داد.

- سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی در خصوص لزوم جلوگیری از اجرای طرح‌های صنعتی و کشاورزی آب‌بر در حوزه‌ بالادست زاینده‌رود و برخورد قاطع با متخلفان و اجرای کامل مصوبات عالی آب تذکر داد. همچنین به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم حل مشکل آب باغات فلاورجان و جلوگیری از خشکی درختان و باغات تذکر داد. همچنین به وزرای تعاون و ورزش و جوانان در خصوص لزوم تأمین بودجه لازم برای باشگاه ذوب آهن اصفهان و حمایت قاطع از مدیریت باشگاه و جلوگیری از به حاشیه رفتن آن تذکر داد.

- عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند نمایندگان کرج به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در حل مشکل مالی موسسه مالی البرز و پرداخت مطالبات مردم از سوی بانک کشاورزی تذکر دادند.

- شمس الله شریعت نژاد نماینده تنکابن به وزیر نیرو در خصوص اینکه چرا برای آبرسانی به شهرستانهای تنکابن و عباس آباد بررسی لازم انجام نمی شود تذکر داد.

- فرهاد فلاحتی نماینده قائنات به وزیر نیرو در خصوص علت قطعی و خاموشی برق و علت عدم افزایش ظرفیت نیروگاهها تذکر داد.

- تذکر علی ساری نماینده مردم اهواز به وزیر نیرو در خصوص عدم پیگیری تامین آب شرب روستایی.

- تذکر علی ساری نماینده مردم اهواز به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت عدم پاسخگویی این وزارتخانه نسبت به منابع طبیعی.

- تذکر صدیف بدری نماینده مردم اردبیل به وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه چرا قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریس و نهضت سوادآموزی اجرایی نشده است؟

- تذکر محمدرضا ملکشاهی نماینده مردم خرم آباد به وزیر نیرو در خصوص بی توجهی در پرداخت معوقات کارکنان آب و فاضلاب روستایی استان لرستان.

- تذکر محمدرضا ملکشاهی نماینده مردم خرم آباد به وزیر امور خارجه در راستای پیگیری آزادی بی قید و شرط اسدالله اسدی دیپلمات سفارت ایران در آلمان.

- تذکر علیرضا محجوب، نادر قاضی پور، سهیلا جلودار زاده به وزیر آموزش و پرورش در راستای تجدیدنظر نسبت به تغییر مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش.

- تذکر عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش نهاده های ذرت و سویا.

- تذکر عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو به وزیر کشور با توجه به محروم بودن روستاییان و عشایر مرزنشین باید نسبت به نوسازی و بازسازی اماکن مسکونی آن ها اقدام شود، مرزنشینان تا چه زمانی باید در نوار مرزی جا به جا شوند.

- تذکر عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو به رئیس جمهور در خصوص رفع تبعیضات ناروا براساس مفاد بند 9 از اصل 3 قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیضات و ایجاد امکانات عادلانه؛ ضرورت تغییر مسافت قابل تردد برای خودروهای منطقه آزاد ماکو از 30 کیلومتر به 200 کیلومتر.

- تذکر عین الله شریف پور نماینده ماکو به وزیر راه و شهرسازی با توجه به اینکه اتصال به شریان های اصلی ریلی و جاده ای یکی از الزامات توسعه مناطق آزاد محسوب می شود پیگیری اجرای پروژه های راه آهن ماکو- بازرگان و آزادراه مرند- بازرگان ضرورت دارد.

- تذکر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان به رئیس جمهور در خصوص رسیدگی به وضعیت فرشبافان ماشینی در آران و بیدگل و کاشان به دلیل نبود مواد اولیه.

- تذکر محمد کاظمی نماینده مردم ملایر به وزیر آموزش پرورش در خصوص اصلاح احکام کارگزینی فرهنگیان بر مبنای 20 درصد مصوب قانون بودجه 97 و همچنین تامین و پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و همچنین برطرف کردن مبلغ سختی کار آن ها.

- تذکر ناصر شریفی نماینده مردم بندر لنگه به وزیر نیرو در خصوص اینکه خاموشی های مکرر برق در هرمزگان آسایش مردم را سلب کرده است.

- تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات به رئیس جمهور در خصوص علت افزایش بی رویه قیمت مسکن، دارو، مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز مردم.

- تذکر علیرضا سلیمی و احمد سالک به وزیر نیرو در خصوص اینکه قطع مکرر برق موجب وارد شدن خسارت به مردم شده از این رو نحوه پرداخت خسارت باید تعیین شود.

- تذکر علیرضا سلیمی و احمد سالک به وزیر آموزش و پرورش در خصوص توضیح رفتار خلاف شان در آزمون المپیاد زیست شناسی.