به گزارش اکونا پرس،

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در تازه‌ترین اظهار نظر خود امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با رسانه‌های روسی گفت که حضور نیروهای روسیه در سوریه لازم است تا زمانی که تعادل سیاسی در جهان بازسازی شود.

اسد گفت: روسیه یک کشور کوچک نیست، یک قدرت بزرگ است. بنابراین، آنها مسئولیتی در برابر جهان دارند. بخشی از این مسئولیت حضور سیاسی و نظامی روس‌ها در مناطق مختلف است و این یک امر ضروری است. شاید آنها (برخی مناطق) تمایل به حضور در یک دیدگاه نظامی نداشته باشند، اما واقعیت امروز در جهان این است که گاهی اوقات شما را مجبور به حرکت در مسیرهای مشخص می‌کند.

اسد در ادامه افزود: پس حضور نیروهای مسلح روسیه برای تعادل در منطقه ما، حداقل در خاورمیانه ضروری است. تا زمانی که تعادل سیاسی در جهان ایجاد شود. و شاید این اتفاق نیفتد، ما این را نمی دانیم. بنابراین، حضور روسیه یک امر واجب است.

رئیس جمهور سوریه، در ادامه مصاحبه با رسانه های روسی گفت که نیروهای ارتش سوریه هدف خود را حمله به همه مناطق تحت کنترل تروریست ها و آزاد سازی آنها را قرار دادند و اولویت نخست آنها ادلب است.

وی گفت: از همان ابتدای جنگ زمانی که تروریست ها فقط برخی از مناطق سوریه را اشغال کردند، ما به وضوح گفتیم، وظیفه ما آزادسازی سرزمین سوریه است. اکنون ما غوطه را آزاد کردیم. هدف ما تکمیل آزادی بخش جنوب غربی سوریه است. در حال حاضر ادلب باید آزاد شود.

از سوی دیگر، بشار اسد در خصوص خروج نیروهای کلاه سفید گفت: هیچ سازمانی به عنوان کلاه سفید وجود ندارد. این فقط یک ماسک است، این ماسک النصره است. آنها از سوریه فرار کردند و در واقع اسرائیل، اردن و کشورهای غربی آنها را ساخته‌اند. در حال حاضر در اینترنت، شواهدی وجود دارد، ما می توانیم این ویدئوها را ببینیم. اعضای این سازمان با شمشیر در دستان خود، بر روی جسد سربازان سوری جشن گرفته‌اند. بنابراین، آنها یک سازمان بشردوست نیستند، ماسک القاعده هستند.

پیش از این بشار اسد در مصاحبه‌ای با برنامه نتایج هفته با ایرادا زینالوا در NTV گفته بود: اروپا و ایالات متحده در بازسازی سوریه شرکت نخواهند داشت.

رئیس جمهور سوریه همچنین اظهارات برخی از سیاستمداران درباره اینکه تا زمانی که دولت کنونی در قدرت است به دمشق کمک نخواهند کرد را بهترین اظهارات غرب در طول جنگ در سوریه نامید.

وی همچنین تاکید کرد که قصد ندارد اروپا و ایالات متحده را در پروژه‌های بازسازی دخیل کند. رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: غرب از مفهوم صداقت دور است، آنها چیزی نمی دهند، بلکه تنها می گیرند.