به گزارش اکونا پرس،

با توجه به وضعیت خاص کشور در این برهه زمانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری همایش سیاسی جهت آگاهسازی سیاسی کارکنان وظیفه  با حضور دکتر قدیری ابیانه استراتژیست ، دکترای مدیریت راهبردی و سفیر سابق ایران در کشور مکزیک کرد.

2

در این مراسم ایشان در بخش ابتدایی سخنان خود گفت : کشور در وضعیت اقتصادی بسیار ویژه ای قرار گرفته است . یکی از بزرگترین مشکلات اقتصادی کشور شفاف نبودن آن است . شفاف بودن اقتصاد یکی از مهمترین مطالبات به حق مردم است . ایشان اظهار داشتند که مردم در این وضعیت نباید به قدرت های بزرگ وابسته باشند چون مهمترین اقدام در این مرحله تکیه به توان داخلی می باشد . ایشان کار ، قناعت و تعصب روی خرید جنس داخلی را راه حل برون رفت از این مشکلات قلمداد کردند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد : مذاکره با آمریکا دردی از مشکلات مردم دوا نمی کند چون دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست . برخی فکر می کنند کنار آمدن با آمریکا مشکلات را کمتر خواهد کرد اما از این غافلند که هدف آمریکا چیز دیگری است . قدرت آمریکا در منطقه رو به کاهش و بدهی های آمریکا روزانه رو به افزایش است . بدهی دولت آمریکا به 70 هزار میلیارددلار رسیده است یعنی معادل 1400 سال درآمد نفتی ایران و هر سال 2 تا 3 هزار میلیارد دلار نیز افزایش می یابد . همچنین با ظهور قدرت های اقتصادی نظیر ژاپن ، چین ، هند ، اتحادیه اروپا و چند قطبی شدن جهان قدرت آمریکا نیز در منطقه و جهان رو به زوال است . آمریکا توان نظامی برای مقابله با قدرت های نوظهور ندارد بنابراین برای مقابله با این قدرت ها نیاز به منابع انرژی و سیطره بر آن را دارد تا بتواند این قدرت ها را به خود وابسته کند و هم بدهی های خود را از طریق فروش این منابع تامین کند .

3

ایشان در قسمت پایانی سخنان خود اظهار داشت : اگر مردم ایران از ارزش ها ، اسلام و همه چیز خود نیز بگذرند و به پای میز مذاکره بروند آمریکا دست از زیاده خواهی های خود نخواهد کشید و به سلطه طلبی ، استعمار گری و اقدامات شیطانی خود ادامه خواهد داد .