بهرام پارسایی در گفت وگو با اکوناپرس، در خصوص نشست کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه با حضور روسای شرکت‌های خودروسازی و مسئولان سازمان بازرسی، شورای رقابت، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سایر دستگاه‌های ذیربط بحث نوسانات قیمتی در بازار خودرو و افزایش کاذب قیمت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار داخلی مطالب مختلف مورد بررسی قرار گرفت اما در مجموع می‌توان گفت سیاست‌های اشتباه چند دهه گذشته باعث انحصار در بخش خودروسازی شده و به نوعی فضای رقابتی را از این صنعت گرفته است به نحوی که فشار قیمت‌ها نهایتاً به مردم تحمیل می‌شود.

پارسایی ادامه داد:در هر صورت مقرر شد افزایش حبابی قیمت خودرو در بازار از بین برود و در این راستا بر اساس اعلام نظر خودروسازان روند ترخیص قطعات خودرو در گمرکات سرعت پیدا کرده که انجام این مهم می‌تواند عرضه خودرو در بازار را سرعت ببخشد و به فضای روانی که باعث افزایش کاذب قیمت خودرو شده پایان دهد، در این راستا صورتجلسه‌ای توسط همه دستگاه‌ها به امضا رسید و آنها مکلف به اجرای تعهدات شدند.

وی افزود: بر اساس برنامه مقرر شد خودروسازان تعهدات خود را در قبال ثبت نام متقاضیان دریافت خودرو انجام دهند و در برخی از ثبت‌نام‌ها که تخلف صورت گرفته رسیدگی لازم برای ابطال قرارداد انجام شود و در آینده نیز مقرر شده زیرساخت‌های ثبت نام برای دریافت خودرو با اعمال نظارت موثر تقویت شود.

پارسایی تصریح کرد: قطعا قیمت خودرو در بازار غیرواقعی است به طور مثال قیمت واقعی پراید حدود 22 میلیون تومان است اما دلالان با اقدامات سوداگرانه به سودهای نجومی دست می‌یابند و قیمت‌ها را بالا می‌برند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش سازمان بازرسی شرکت‌های سایپا و ایران خودرو از لحاظ تولید در ماه‌های گذشته با روند کاهشی روبرو نبوده‌اند اما فضای روانی در جامعه باعث رشد تقاضا برای خرید خودرو شده و بازار را با مشکل روبرو کرده، همچنین بحث دپوی خودروی تولید شده نیز مورد بررسی قرار گرفت.