به گزارش اکونا پرس،

فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات امروز - چهارشنبه - در گفت و گو با ایرنا، اعلام کرد: با توجه به این که قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ششم شهریور 97 در 21 شهریور به تایید شورای نگهبان رسیده و در تاریخ 
24 شهریور از سوی رییس مجلس به رییس جمهوری ابلاغ شده و رییس جمهوری نیز در 26 شهریور 97 این قانون را جهت اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد با لحاظ مهلت 60 روز مقرر در تبصره 3 این قانون آخرین مهلت حضور بازنشستگان مشمول این قانون در دستگاه های اجرایی 26 آبان 97 است.
وی تصریح کرد: عملا مشمولین این قانون از روز شنبه مجاز به ادامه فعالیت در دستگاه های خود نیستند و از روز شنبه اگر افرادی از مشمولین این قانون در کار خود باشند با آنان اقدام قانونی صورت می گیرد.

**برداشت عده ای درباره ترک پست بازنشستگان در تاریخ 15 آذر خلاف قانون است
حسین میرمحمد صادقی معاون قوانین مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: مهلتی که در قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان برای ترک پست بازنشستگان مشمول این قانون در نظر گرفته عبارت است از« 60 روز از ابلاغ این قانون». 
وی خاطرنشان کرد: آنان که 15 آذرماه را مهلت لازم الاجرا شدن این قانون حساب کرده اند برداشتی است که قانون آن را تایید نمی کند و خلاف قانون است.
میرمحمد صادقی تاکید کرد: اگر ملاک ابلاغ رییس مجلس به رییس جمهوری باشد که ابلاغ در 24 مهرماه انجام شده که براساس آن مهلت تا 25 به پایان می رسد ولی اگر بخواهیم ملاک را 27 مهرماه که ابلاغ رییس جمهوری به دستگاه ها است مهلت 26 آبان ماه به پایان می رسد.
معاون قوانین مجلس یادآور شد: براساس قانون از این تاریخ با افرادی که مشمول این قانون می شوند و پست های خود را ترک نکنند برخورد قانونی صورت می گیرد.
میرمحمد صادقی اضافه کرد: این مساله کاملا روشن است و برداشت قانونی این است که تا 26 آبان ماه این افراد از پست های خود بروند.
وی تصریح کرد: ما باید اجازه دهیم نهادهای مسئول در این رابطه اظهارنظر کنند اینکه هر کسی از سازمانی نظری بدهد درست نیست، قانون مصوب مجلس است و مجلس باید در این راستا اظهارنظر کند و تاریخ را مشخص کند.
معاون قوانین مجلس خاطرنشان کرد: این که هر کسی اظهارنظری در این موضوع کرده، دوگانگی و سردرگمی برای بازنشستگان ایجاد می کند که این مساله به هیچ وجه درست نیست.
قاضی ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کشور امروز در گفت و گویی اعلام کرد: بازنشستگان شاغل که پست های خود را تا 15 آذر ماه ترک نکنند به دادگاه معرفی می شوند.
وی 15 آذر را آخرین مهلت برای ترک پست بازنشستگان دانست که این موضوع با واکنش دادستان دیوان محاسبات و معاون قوانین مجلس روبرو شد.