به گزارش اکونا پرس،

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،از­ نشست روز یکشنبه این کمیسیون به منظور بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT با حضور وزیر امور خارجه خبر داد و گفت:­ از آقای ظریف می‌خواهیم­ توضیحاتی­ نیز درباره اظهارات اخیرش درباره پولشویی در کشور ارائه کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره پولشویی در کشور افزود:­ از زمانی که بنده مسئولیت ریاست کمیسیون امنیت ملی را عهده دار شدم هیچ وقت چنین بحثی از جانب وزارت خارجه در جلسات بررسی لوایح مربوط به­ fatf در کمیسیون مطرح نشد.

وی گفت: دلیل محرمانه بودن جلسات کمیسیون امنیت ملی همین است که هیچ بحثی نباید بدون ارائه مستندات مطرح شود لذا سخنان آقای ظریف بنده را نیز غافلگیر کرد.

فلاحت پیشه در خصوص استدلالات موافقان و مخالفان لایحه CFT افزود: دلیل دفاع موافقان این لایحه از جمله بنده این است که در شرایط کنونی نباید بهانه به دست دشمنان داده شود، باید از هر منفذی برای حفظ مناسبات بین المللی کشور استفاده کنیم.

وی گفت: در مقابل مخالفان نیز استدلال می‌کردند که موضوع برجام نشان داد که آمریکایی‌ها از تعهدات کنوانسیونی ایران برای افزایش فشار به ویژه در خصوص تحریم‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در دنیای امروز کشور‌های با وضعیت قرمز حوزه پولشویی مشخص هستند، افزود: ۵۰ درصد جرایم پولشویی در امریکا انجام می‌گیرد، ۳۰ درصد در کشور‌های شرق آسیا و ۲۰ درصد بقیه نیز در کشور‌های مختلف صورت می‌گیرد، اما ایران جزو کشور‌های قرمز پولشویی نیست.

وی گفت: اگر دشمنان ما کوچک‌ترین اسنادی در خصوص موضوع پولشویی در کشور ما در اختیار داشتند این مورد را نیز جزو موارد اتهامی جدی علیه ما مطرح می‌کردند.

فلاحت پیشه افزود: بحث احضار وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مطرح نبوده بلکه ما از پیش برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT از وزیر و مسئولان وزارت خارجه، ​شورای نگهبان و وزارت اطلاعات و نهاد‌های مربوط برای حضور در نشست روز یکشنبه کمیسیون دعوت کرده ایم.

وی در پایان گفت: با توجه به اظهارات اخیر آقای ظریف در خصوص موضوع پولشویی در کشور قطعا از ایشان می‌خواهیم که در همین نشست مستندات و توضیحاتی در این باره ارائه کند.