به گزارش اکونا پرس،
محمد باقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم‌نامه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش کشاورزی بیان کرد:تفاهم‌نامه‌‌ای که امروز بین اینجانب و مهندس محمود حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی امضا می‌شود، تفاهم‌نامه ایجاد فرصت‌های شغلی بیش از ۸۲ هزار فرصت شغلی جدید است که با عملی شدن سه برنامه در حوزه کشاورزی محقق می‌شود.
دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس این سازمان  با بیان این خبر افزود:۱۷ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان که برای انجام این امر لحاظ شد، هیچ ربطی به نوسان‌های نرخ ارز و تحریم ها ندارد و تمام این منابع از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۳۹۷ کل کشور تأمین شده است.
وی افزود: از نمایندگان رسانه‌های گروهی هم قدردانی می‌کنم که در ثبت و انعکاس این رخداد مهم حضور دارند و دغدغه امروز همه ما این است که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا اقدام‌های خبیثانه‌ای را که در خارج از کشور به منظور آسیب‌رساندن به اقتصاد کشور تدارک دیده‌اند، خنثی کنیم.
وی با اشاره به این که یک بخش از اقتصاد کشور ما متأثر از تکانه‌های خارجی و برون‌مرزی است و درآمدهای ارزی هم یکی از این متغیرها تلقی می شود، گفت: اما یک بخش دیگر به مسیری برمی‌گردد که به تحریم‌ها و بدخواهی دشمنان ما ربطی ندارد و آن تلاش و اهتمام  ما در مسیر رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.
دکتر نوبخت در ادامه سخنان خود با تأکید بر این نکته که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، گفت: یافته‌های یک نظرسنجی که نتایج آن منتشر شده، نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم، از گردنه تحریم‌ها گذر می کنیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشورافزود: از مقام معظم رهبری هم تقدیر و تقدیس می‌کنیم که اجازه دادند که یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷) برداشت و هزینه کنیم.
دکتر نوبخت در خاتمه اظهارات خود از رسانه‌های گروهی درخواست کرد که روند مطالبه‌گری خود را از مسوولان استمرار دهند تا به یاری خداوند متعال شاهد رشد و بالندگی و توسعه اقتصاد کشور و بهبود معاش مردم باشیم.
گزارش مذکور حاکی است که در مراسم امضای تفاهم‌نامه ایجاد بیش از ۸۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم از مساعدت‌های رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران و کارشناسان این سازمان برای حمایت ویژه از حوزه کشاورزی قدردانی کرد و گفت: با همین مساعدت‌های ویژه و دلسوزانه است که ما در بسیاری از زمینه‌ها در بخش کشاورزی از برنامه پیش‌بینی شده، جلوتر هستیم.
وی افزود: البته بخش کشاورزی قابلیت‌های بسیار بالایی دارد و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه و نیز بالندگی در سایر زمینه‌ها و زیرشاخه‌های کشاورزی بتوانیم به سهم واقعی این حوزه در اقتصاد کشور برسیم.