به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «بهرام قاسمی» در نشست خبری در پاسخ به این سوال که در ۴۸ ساله گذشته در فضای مجازی اخباری مبنی بر استعفای ظریف منتشر شده است، آیا این موضوع صحت دارد، اظهارداشت: این موضوع را تکذیب می کنم چرا که این نوع خبرها از کانون های مشخصی تولید ، پردازش و ترویج می شود.
وی تصریح کرد: دکتر ظریف با قوت و اقتدار تمام به انجام وظایف خود مشغول است، وی روز گذشته در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت و امروز نیز میزبان یک هیات خارجی است و با قوت تمام کار وزارت را دنبال می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: این نوع شایعات حساب شده و دقیق است که هدف آن در شرایط کنونی کشور تضعیف این وزارتخانه و شخص وزیر امورخارجه است و شدیدا آن را تکذیب می کنم.
قاسمی یادآور شد: انتشار این گونه خبرها و شایعات در برخی رسانه ها ، فضای مجازی برای بار اول نیست و حتی صبح امروز در برخی رسانه های رسمی کشور منتشر شد.
هیچگونه درخواستی از سوی محسنی اژه ای دریافت نکردیم
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس که به نقل از محسنی اژه ای گفت قوه قضاییه خواستار ارائه اسناد مربوط به پولشویی از سوی وزیر خارجه است، اظهارداشت: هیچ درخواستی از آقای اژه ای دریافت نکردیم و بیان آن نماینده مثل دیگر بیاناتش با واقعیت تطبیق ندارد و احتمالا بر اثر سوء تفاهم و‌ توهم مطرح کرده است.
قاسمی ادامه داد: چنین نامه ای به وزارت خارجه ارسال نشده است. بیان وزیر امور خارجه درباره پولشویی روشن بود و نیاز به روشنگری بیشتر ندارد و از آسیب در اقتصاد ایران صحبت کرد و در گذشته از سوی دیگر مقامات کشور این موضوع مطرح شده بود.
وی اضافه کرد: ظریف موردی خارق العاده ای عنوان نکرده، نه ارگان و نه فرد خاصی را متهم کرده است، تعجب می کنم چرا این سخن و گفتار تا این حد با بازتاب های تند و عجیب نزد برخی سیاستمداران مواجه شده است.
غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا روز گذشته در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفته بود که نامه نوشتم و گفتم اگر این جملات (پولشویی در ایران) از سوی ایشان است توضیحات و اسناد وی اخذ شود.