به گزارش اکونا پرس،

علی اکبر صالحی در برنامه «سکه تمام بهار» رادیو اقتصاد افزود: این بیمارستان با هدف معالجه امراض صعب العلاج به خصوص سرطان ساخته می‌شود. اسناد اعتباری (ال سی) این پروژه بی نظیر در غرب آسیا یک روز قبل از پایان سال ۱۳۹۶ بازگشایی شده است. عملیات اجرایی این پروژه از امسال بصورت جدی آغاز می‌شود و امید می‌رود تا چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به برنامه‌های روز ملی فناوری هسته‌ای در ۲۰ فروردین افزود: دستاوردهای مثال زدنی جوانان ایرانی در حوزه مزبور در این روز به معرض دید ملت ایران قرار می گیرد.

وی همچنین از طراحی و ساخت دستگاه تبدیل رطوبت هوا به آب آشامیدنی در سازمان انرژی اتمی خبرداد و اظهار کرد: دستگاه مزبور در روز ۲۰ فروردین ماه سال جاری رونمایی خواهد شد. مناطقی که با مشکل کم‌آبی مواجه هستند این دستگاه حداقل می‌تواند آب آشامیدنی مردم را تامین کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالیت‌های هسته ای ایران پس از جنگ تحمیلی دوباره در کشور آغاز شد. حرکت جوانان ایرانی در این مسیر به نحوی بود که حیرت جهان را بر انگیخت. حوزه فناوری هسته‌ای بسیار پیشرفته است و در مرزهای دانش و فناوری حرکت می‌کند. اوج این فناوری تولید سوخت ۲۰ درصد راکتور هسته ای تهران بود که موجب حیرت جهانیان شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند «تولید سوخت ۲۰ درصد تجلی اراده یک ملت است.»

وی با اشاره به این جمله که هر کشوری به جوانان خود می بالد، افزود: اگر همت و تلاش شبانه روزی جوانان ایرانی نبود این افتخار نصیب کشور نمی شد.

صالحی با بیان این‌که «سازمان انرژی هسته ای ایران دارای ۱۴ تا ۱۵ هزار نیروی انسانی است»، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر لیسانس به بالا بوده که اغلب بصورت استخدام شرکتی در خدمت سازمان قرار دارند.

وی افزود: سالانه قرارداد نیروهای شرکتی تمدید می‌شود؛ بنابراین افراد برای حفظ و پایداری استخدام خود همواره به دنبال خلاقیت، نوآوری، علم و دانش و غیره هستند.

وی اظهارداشت: این سازمان بجزء در بحث جذب هیئت علمی خیلی به دنبال استخدام رسمی نبوده چون این نوع استخدام از کارایی لازم برخوردار نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآورشد: در بحث شیوه بکارگیری جوانان در دستگاه های اجرایی باید تلاش بیشتری صورت گیرد؛ چراکه از استخدام رسمی نتیجه خیلی جدی در عرصه های مختلف حاصل نمی شود.