به گزارش اکونا پرس،
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،امیردریادار حسین خانزادی که به مناسبت گرامیداشت روز نیروی دریایی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران سخنرانی می کرد ، با اشاره به حرکت رو به جلوی انقلاب در چهل سال گذشته افزود: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشت که حماسه 7 آذر در شصت و سومین روز دفاع مقدس و عملیات مروارید در شصت و هفتمین روز دفاع مقدس سیلی محکمی به رژیم بعث عراق زد.
وی گفت: در دهه دوم انقلاب برای تامین قطعات مورد نیاز کاملا به بیرون وابسته بودیم اما به دلیل تحریم ها روی پای خود ایستادیم و چون ظرفیت ها و جوانان خود را باور کردیم توانستیم تجهیزات مورد نیاز خود در دریا را خودمان بسازیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروی انسانی را با بهره گیری از آموزه های دینی و انقلابی خودمان تربیت کردیم و با همین رویه دهه سوم انقلاب را با خیز بلندتر طی کردیم و موفق شدیم ناوهای موشک انداز و زیردریایی های کلاس غدیر را خودمان بسازیم و به نیروی دریایی با ظرفیت اقیانوسی تبدیل شویم.
امیر خانزادی گفت: مبارزه با دزدان دریایی را هزاران کیلومتر آنطرف تر از مرزهای آبی کشور با جدیت دنبال کردیم و تا امروز 58 ناوگروه را به خلیج عدن هدایت کردیم تا با دزدان دریایی مقابله کنند و سازمان جهانی دریانوردی بارها به علت مبارزه با دزدان دریایی از ما تقدیر کرد.
وی افزود: دهه چهارم انقلاب مملو از اقدامات بدون توقف بود و پرچمدار توسعه سواحل مکران شدیم و چرخه های قابلیت سازی را در مکران شکل دادیم که تداوم آن احیای قدرت دریایی ایران است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، زیردریایی غدیر 955 ، نسل جدید زیردریایی های راهبردی کلاس فاتح و ناوشکن تمام ایرانی سهند را به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ملحق می کنیم و فردا شاهد الحاق نسل جدیدی از ناوشکن های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی در جنوب خواهیم بود و در پی آن ناوشکن های دنا و برای بار دیگر ناوشکن دماوند را تا چند ماه آینده احیا و به نیروی دریایی ملحق می کنیم.
امیرخانزادی با اشاره به اینکه یاوه گویان و دشمنان انقلاب بدانند نهال انقلاب تنومندتر شده است ، افزود: امروز آمریکایی ها در سرازیری افول افتاده اند و بی آبرویی و خفت آنها در این چهل سال روز به روز بیشتر شده است.
وی گفت: امروز پرچم شکوهمند ایران اسلامی بر عرشه ناوشکن های تمام ایرانی در عرصه اقیانوس ها در حال اهتزاز است.