به گزارش اکونا پرس،

«لیندسی گراهام» از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز»، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی از سوریه را «بدترین تصمیم» و «فاجعه پیش رو» توصیف و داعش را به بوکسوری تشبیه کرد که روی رینگ افتاده و خروج سربازان آمریکایی از سوریه به آن امکان می‌دهد دوباره سر پا بایستاد.

گراهام، که عضو کمیسیون نظامی سنای آمریکا است، مدعی شد: «داعش سه هزار نیرو در سوریه دارد و اگر آمریکا نیروهایش را زود از سوریه بیرون بکشد، داعش برخواهد گشت، جنگ ترکیه و کردها از کنترل خارج خواهد شد و دمشق را بدون حضور آمریکا به ایران داد‌ه‌اید.»

آمریکا حدود دو هزار نفر نیرو در سوریه نیرو دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا، پنجشنبه گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور «خیلی زود از سوریه بیرون خواهند آمد.» این برخلاف آن چیزی بود که مقام‌هایی آمریکایی تا به حال می‌گفتند؛ اینکه حضور آمریکا در سوریه فقط به مبارزه با داعش محدود نمی‌شود بلکه مسئله توازن قوا در منطقه و به‌خصوص «مقابله با ایران» مطرح است.

مقام‌ختی نظامی و مشاوران ترامپ هم با او متفق‌القول نیستند. به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولتی گفته است مشاوران ترامپ فکر می‌کنند آمریکا لازم است با تعداد کمی نیرو حداقل دو سال دیگر در سوریه بماند.