به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ محمدجواد ظریف در چهارمین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان افزود: کشور ما، کشوری قدرتمند و تأثیرگذار است و این قدرتمندی به لحاظ جغرافیایی، تاریخی و داشتن مردمی بزرگ است.
وی با بیان اینکه کشور ما همواره تأثیرگذار بوده و خواهد بود، گفت: این واقعیتی است که نه در چهل سال گذشته بلکه در 7 هزار سال پیش ایران دارای این تأثیرگذاری بود. 
ظریف قدرتمندی ایران را در گرو مردم دانست و افزود: آنچه که ایران را قدرتمند کرده، بیش از هر چیز مردم هستند. 
وی اضافه کرد: اگر مبنای قدرت، ظرفیت های اقتصادی، سلاح هسته ای، داشتن سیاست خارجی قوی و دستاوردهای نظامی است، در همه این موارد همسایگان ما از ما جلوترند چراکه یکی عضو ناتو است و دیگری دارای سلاح هسته ای.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه هزینه تسلیحاتی و بودجه دفاعی ایران برای هر فرد در کل خاورمیانه پایین ترین است، گفت: عربستان سعودی سال گذشته 69 میلیارد دلار هزینه خرید سلاح کرده است.
ظریف کل بودجه دفاعی کشور را زیر 16 میلیارد دلار بیان کرد و افزود: پس چه چیزی ما را قدرتمندترین کشور در منطقه کرده است؟ 
وی با بیان اینکه مردم، کشور را قدرتمندترین کشور کرده اند، افزود:​ رعایت حقوق شهروندی و حفظ شأن مردم یک الزام اخلاقی نیست بلکه یک ضرورت ملی است. 
وزیر امور خارجه تأکید کرد:​ ما مردم را بعنوان ضرورت امنیت ملی نیاز داریم و بدون مردم ما هیچ هستیم. 
ظریف به اظهارات سناتور امریکایی مبنی بر اینکه اگر ما پشت عربستان نبودیم ظرف یک هفته عربستانی ها به زبان فارسی صحبت می کردند، گفت: این نشان از قدرت و تأثیرگذاری کشور ماست. 
وی همچنین به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه اگر حمایت های امریکا از عربستان نبود، این کشور نمی توانست خود را اداره کند، افزود: من بعنوان یک مسلمان از این اظهارات ترامپ شرم می کنم.
وزیر امور خارجه گفت: ما افتخار می کنیم که 40 سال است که همچنان ایستاده ایم و این اهمیت مردم و جوانان کشور را بیان می کند. 
ظریف گفت: مردم در لحظات سخت ایستادند و در اقتدار کشور و نظام همفکری و ایثار کردند و ما باید این مردم را پاس بداریم و از این سرمایه بزرگ اجتماعی محافظت کنیم. 
وی گفت:​ رعایت حقوق بشر یک ضرورت ادامه حیات کشور ما است و نه یک امر اخلاقی و دینی.