به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، دولت آمریکا در پی عدم توافق نمایندگان مجلس سنا برای تصویب بودجه فدرال بار دیگر تعطیل شد.

دلیل اصلی اختلاف کنگره با دولت آمریکا، بودجه پنج میلیارد دلاری مورد خواستِ ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک است. دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بودجه پنج میلیارد دلاری را برای احداث دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک مطالبه کرده است، اما کنگره با این خواسته بودجه‌ای مخالف است. 

با عدم توافق نمایندگان سنا بر سر بودجه فدرال، از بامداد شنبه به وقت آمریکا (هشت و نیم صبح به وقت تهران) فعالیت بخش‌هایی از دولت آمریکا متوقف شد (اصطلاحا تعطیل شد) و این بخشها باید با حداقل نیروی ممکن به فعالیت خود ادامه دهند زیرا بودجه لازم برای فعالیت آنها از جانب کنگره تامین نمی‌شود.

این برای نخستین بار در چهل سال گذشته است که سه مرتبه به صورت متوالی چنین اتفاقی برای یکی از دولت‌های آمریکا رخ می‌دهد. 

در همین راستا «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا اواخر روز گذشته (جمعه) در یک پیام ویدئویی اعلام کرد که تعطیلی دولت او زیاد طول نخواهد کشید.

وی با اشاره به عدم توافق خود با دموکرات‌ها که منجر به تعطیلی دولت شد،  گفت: می خواهید نام آن را «تعطیلی دموکراتها» بگذارید، نام آن را هر چه که می خواهید بگذارید. بهتر است با هم کار کنیم. بهتر است دو طرف به توافق برسیم و آن را عملی کنیم. امیدوارم این تعطیلی زیاد طول نکشد.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این پیام ویدئویی درباره هجوم گروه های «خلافکار» به داخل کشور از طریق مرز جنوبی آمریکا هشدار داد و گفـت: کشورِ فوق العاده ی ما باید در مرزها امنیت داشته باشد. ما نمی خواهیم افرادی که قرار نیست اینجا باشند به کشور ما بیایند. این مسئله بسیار خطرناک است. مواد مخدر در حال جاری شدن به کشور است. حالا این مسئله به مجلس سنا بستگی دارد، به دموکراتها بستگی دارد، زیرا ما به رأی آنها نیاز داریم. ما با یک تعطیلی مواجه خواهیم شد و هیچ کاری برای جلوگیری از آن نمی توانیم بکنیم.