به گزارش اکونا پرس،

حسن روحانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 4 دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح به مسیحیان جهان گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که این توفیق همانند سال های گذشته نصیب بنده و همکاران بنده در هیات دولت شد که در موعد قانونی لایحه بودجه سال 98 را تقدیم مجلس محترم نمایم.

رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد: لایحه بودجه سال 98 در شرایطی تقدیم مجلس محترم می شود که از اواخر سال گذشته کشور ما با شرایط فشار و تحریم ظالمانه آمریکا مواجه بود. دی ماه امسال به امید خدا، ماهی پربرکت برای مردم خواهد بود و همچنین ماه بهمن که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در دی ماه سال گذشته کشور با مشکلاتی مواجه شد که این حوادث آمریکا را بر این داشت که می تواند توسط این حوادث عزم ملت ایران را نابود کند و قدمی مهم برای عقب نشینی ایران بردارد که این خیالی خام و واهی برای آنها بود.

روحانی با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا از توطئه‌ها و فشارهای مستقیم بر ملت ایران و همچنین بر مردم منطقه و شرکت‌های تجاری و اقتصادی، به زانو درآوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: آمریکایی‌ها مانع بزرگ خود را در این منطقه حساس ایران سرافراز و قدرتمند می‌بینند و هرگاه که ما در پیشرفت‌های داخلی توانستیم حرکت بزرگی به وجود بیاوریم آنها سد راه شدند و پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

وی با یادآوری اینکه آنها از توانمندی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند، اضافه کرد: بی‌تردید آمریکا به هدف خود نخواهد رسید و ایران سرافرازتر، قدرتمندتر و همچنین مردم ایران با استقامت و هوشیاری بیشتر در برابر توطئه‌ها خواهند ایستاد. بی‌تردید تحریم‌ها و فشارها بر زندگی مردم ، رشد و توسعه کشور تأثیر خواهد گذاشت.

روحانی با یادآوری اینکه از سال 92 و با شروع کار دولت تدبیر و امید دولت و مجلس و همچنین ملت و دولت با هم تصمیمی گرفتند که از تورم فزایندهجلوگیری و تورم متعادل و تک رقمی شود، گفت: همچنین اشتغال را به نقطه نسبتاً مطلوب برسانیم اما این اهداف که با همکاری هم به دست آوردیم برای دشمنان ما به ویژه آمریکا قابل تحمل نبود.

وی ادامه داد: در سال 96 یعنی پایان دولت یازدهم به تورم تک رقمی دست یافتیم و همچنین به رشد 3.7 در سال 96 نائل آمدیم و افزون بر این 790 هزار اشتغال خالص در کشور به وجود آوردیم. رشد سرمایه‌گذاری ما نیز از منفی 17.4به مثبت 3.4 رسید و این نشان می‌دهد که تمام شاخص‌های ما مثبت شده و ما به سمت اهداف خود با انتخاب مسیر درست حرکت می‌کردیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: آمریکایی‌ها در این میان توطئه‌ و نقشه شوم خود را برای تحریم ملت ایران به اجرا درآوردند و در اوایل امسال یعنی سال 97 با التهاباتی ابتدا در بازار ارز و سپس در بازار کالا و علی‌القاعده در سایر بازارها مواجه شدیم.

وی ادامه داد: آنچه آمریکا در سال 97 مد نظر داشت دو مسئله بود؛ نخست ناامیدی مردم نسبت به آینده نظام و کشور و دوم القاء ناکارآمدی نظام، که مردم تصور کنند دولت بر اوضاع کشور مسلط نیست و به تعبیر برخی از سایت‌ها و روزنامه‌هایی که متأسفانه گاهی تعبیراتی نادرست یا ناپسند داشتند و عنوان شد که دولت، کشور را رها کرده و کشور از کنترل خارج شده و حتی برخی در آن دوران از ابرتورم در اقتصاد سخن گفتند.

رئیس جمهور افزود: حتی برخی عنوان می‌کردند ایران به زودی ونزوئلا خواهد شد و تلاش کردند مردم را ناامید و دولت را ناکارآمد معرفی کنند البته ممکن است این افراد هدف سوء نداشته باشند اما دوستانی که در زمان سختی حرف دشمن را تکرار می‌کنند متأسفانه آثاری منفی برای نظام و کشور به دنبال خواهد داشت.

روحانی ادامه داد: کشوری که در مسیر توسعه حرکت می‌کرد و تورم را مهار و تک رقمی و همچنین اشتغال را به سمت نقطه مطلوب سوق و رشد سرمایه‌گذاری را نیز به سمت مثبت هدایت و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده بود و در شرایط سخت آب و هوایی توانستیم از مسئله بحران آب آشامیدنی عبور کنیم.

وی با همه مشکلات توانستیم 9.6 هزار مگاوات در برق کشور افزوده کنیم و از 70 هزار مگاوات به 80 هزار مگاوات رسیدیم و در دولت دوازدهم نیز 12 هزار مگاوات دیگر تا پایان دولت به مدار اضافه می‌شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: این دولت مقتدر، این مجلس هوشمند، این قوه قضائیه همراه و این نیروهای مسلح جان بر کف در کنار هدایت‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری مسیر توسعه و اقتدار را در بخش اقتصادی بین‌المللی و منطقه ای طی خواهند کرد.