به گزارش اکونا پرس،

سرلشکر عزیز جعفری در مراسم افتتاح پنج هزار و 400 طرح محرومیت زدایی که امروز همزمان به صورت ویدئو کنفرانس در مناطق کم برخوردار کشور به بهره برداری می رسد، گفت : نیروی زمینی با اقتدار بی نظیر برای دفاع از مرزهای کشور و انقلاب در سخت ترین مناطق مرزی شرق و غرب که مستعد ناامنی است ، تلاش می کند که نتایج چشمگیری داشته است. 
وی افزود: اگر این تلاش ها نمی شد بدون تردید این مناطق ناامن می بود و خدا را شاکریم که با استفاده از همکاری مردم و امکانات سپاه های استانی این دستاوردها در خدمت مردم قرار گرفته است.
سرلشکر جعفری اظهار داشت: هرچند سپاه ماموریتش امنیت است ولی محور خدمات ما در همه بخش ها ، مردم هستند و امروز ۲۰هزار بسیجی در حال کمک به نیروی زمینی در مناطق مرزی هستند و این یعنی مردمی بودن امنیت.
فرمانده سپاه گفت: برای توسعه کارها باید حند سالی تلاش کنیم تا شاهد امنیت پایدار در مرزها باشیم و اقدامات دیگر مثل انسداد مرزها نیازمند کمک دولت است.
وی افزود: محرومیت زدایی نیز حتما باید با کمک دولت باشد هر چند تلاش های زیادی شده است و در کشور ما باید فاصله فقیر و غنی همچنان کاهش یابد.
سرلشکر جعفری گفت: علت به چشم آمدن محرومیت این است که رشد طبقه متوسط چشمگیر است و طبیعی است که این موارد به چشم می اید. یکی از مشکلات کشور روش و سبک توسعه است و رهبری هم می فرمایند عبارت توسعه را بکار نبریم و به جای ان باید بگوییم پیشرفت اسلامی.
وی تصریح کرد: توجه برای پیشرفت کشور اگر از نقاط دورافتاده اغاز شود مشکل با سرعت برطرف می شود. آنچه امروز بسیج و سپاه انجام می دهد نوعی کمک به دولت است.
فرمانده سپاه گفت: اگر دو اقدام راهبردی را انجام دهیم محرومیت زدایی سرعت می گیرد کار اول مطالبه گری نیازمندیهای این مناطق از ادارات دولتی ومحلی وانعکاس ان در رسانه هاست زیرا این اقدامات را از بودجه های خودمان بهره می بریم که با این روش محرومیت رفع نمی شود وبدون کمک دولت امکان ندارد، اقدام دوم هم مشارکت مردم در این مناطق و توانمند کردن مردم است.