به گزارش اکونا پرس،

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اقدام غیرقانونی دولت امریکا در بازداشت خبرنگار ایرانی در آن کشور گفت: این رفتار سبعانه و غیرقانونی نشان داد امریکایی ها حقوق بشر را فقط برای دیگران می سرایند و خود التزامی به آن ندارند.

رئیس مجلس تأکید کرد:​ این رفتارهای دوگانه را همیشه شاهد بوده ایم بعنوان نمونه آنها به راحتی از کنار قتل فجیع خاشقچی روزنامه نگار گذشتند و کاری به اقدامات ضدحقوق بشری دولت های مرتجع نداشتند و حتی از کنار رفتارهای ضدحقوق بشری در فرانسه هم گذشتند.

وی افزود: اگر چنین اتفاقاتی در ایران رخ می داد اکنون کوس ادعای حقوق بشری آنها گوش عالمیان را کر کرده بود و این نشانه رفتار فریب کارانه غرب است.

لاریجانی همچنین با اشاره به حادثه سقوط هواپیما در حوالی کرج ضمن تسلیت به خانواده های داغدار و آرزوی رحمت برای جانباختگان گفت: کمیسیون عمران باید در این زمینه هم علت حادثه را پیگیر شود و هم تدابیری اتخاذ کند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی همچنین سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت و افزود: حضرت زهرا (س) بانوی بی نظیری بود و امروز ملت ایران هم شیفته آن بزرگوار هستند.