به گزارش اکونا پرس،

علی اکبر صالحی در نهمین همایش غزه نماد مقاومت، افزود: انقلاب اسلامی توانسته است اقتدار آفرین باشد و ایران امروز کلید طلایی منطقه است. ضمن این که توانسته مقاومت در بستر صحیح قرار دهد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی توانسته است مبارزین فلسطینی را در یک بستر صحیح قرار داده و اسلام را برای آن ها هم احیا کرد.
رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره قرارداد سایکس پیکو و تقسیم سرزمینهای اشغال شده توسط فرانسه و انگلیس، یادآور شد: صهیونیست ها با توجه به نفوذ در این دو کشور، در سطح نخست وزیر در انگلیس مقام گرفتند و تلاش کردند فلسطین را بربایند و چند جنگ در این مدت رخ داد. 
صالحی افزود: یکی از این جنگها، جنگ ۱۹۴۸ بود که بعد از آن رژیم صهیونیستی متو‌لد شد، بعد جنگ ۱۹۵۶ هم انگلیس و فرانسه و این رژیم درصدد برآمدند کانال سوئز را در اختیار بگیرند.
وی به جنگ های شش روزه ۱۹۶۷ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این جنگ خیانتهای زیادی در ارتش مصر صورت گرفت، جنگی اندوهباری بود و بلای عظیمی بر کشورهای اسلامی نازل شد. 
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که در جنگ ۱۹۷۳ شاهد بودیم کشورهای عربی شکست خوردند، گفت: نباید فراموش کرد اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا حامی رژیم صهیونیستی بودند و سبب شدند این رژیم بر نیروهای اعراب فائق بیاید.
صالحی با تشریح دلایل شکست اعراب از اسرائیل، تاکید کرد: بستر حرکت کشورهای عربی سوسیالیست بود و شعار حرکتشان ناسیونالیستی بود اما در جنگ 2006 بین اسرائیل و مقاومت بستر حرکت و شعار مقاومت دین و خدا و مقاومت در برابر ظالم بود.
وی با بیان این که رژیم صهیونیستی بعد از این جنگها طغیان کرد، اظهار داشت: نفوذ این رژیم در بسیاری از کشورها نشان می دهد صاحب برتری هستند ولی این برتری دیری نخواهد پایید چون راه انحراف را در پیش گرفته اند.
رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این رژیم در جهت ظلم و ستم حرکت می کند و عاقبتی جز از بین رفتن پیش رو ندارد.
صالحی به معاهده کمپ دیوید هم اشاره کرد و گفت: با این اتفاق که صلح مصر و اسرائیل و بعد اردن برقرار می شود مبارزان فاسطین متوجه می شوند چیزی دستشان را نگرفت و مقاومت فلسطین پا می گیرد و جا دارد از حماس و شهدای آنها یادی بکنیم که مقاومت فلسطین را در بستر اسلام و نه در بستر ناسیونالیسم عربی شکل دادند.
وی با طرح این سوال که آیا می‌شود حزب الله را با دلار درست کرد؟، یادآور شد: در یمن عبدالملک حوثی بدون اینکه چیزی از لحاظ مادی در اختیار داشته باشد توانست در مقابل ابرقدرتها بایستد.
رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه به دلارهای نفتی عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: آخر این اقدامات می‌شود قتل خاشقچی و چه افتضاحی برای این کشوری پیش آمد که فکر می‌کرد با دلار می‌تواند کاری انجام دهد.
صالحی با بیان این که ایران و امام (ره) دین را احیا کرد، اظهار داشت: ما به خاطر اختلافات سیاسی که در داخل کشور داریم، نگذاشتیم ملت شهد عزتمندی را به‌خو‌بی بچشند.