به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 2 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو با ارجاع این طرح به کمیسیون صنایع و معادن مجلس جهت بررسی بیشتر با 138 رأی موافق، 11 رأی مخالف و بدون رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس این گزارش دکتر علی لاریجانی درخصوص ارجاع طرح ساماندهی بازار خودرو به کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: از آنجایی که ماده 2 این طرح تغییر ماهوی داشت، بسیاری از مواد دیگر نیز باید متناسب با آن تغییر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاح ماده 2 طرح ساماندهی بازار خودرو پس از چند ساعت باعث شد که سایر مواد نیز متاثر شوند، به همین دلیل و برای جلوگیری از اتلاف وقت بهتر است کل طرح به کمیسیون ارجاع شود تا اصلاحات لازم در آن صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: کمیسیون ظرف مدت یک ماه اصلاحات لازم را انجام دهد، زیرا اصلاح مواد دیگر براساس تغییر ماده 2 در صحن علنی وقت گیر است.

رئیس قوه مقننه کشور تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن از نظرات نمایندگان پیشنهاددهنده و کارشناسان مرکز پژوهش ها برای پخته تر شدن طرح استفاده کند.

براساس این گزارش بهرام پارسایی ضمن تشکر از پیشنهاد دکتر لاریجانی خاطرنشان کرد: تقاضا دارم پس از اصلاح مواد طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع، این طرح نخستین دستوری باشد که در صحن مجلس بررسی می شود. همچنین کمیسیون صنایع از نظرات کارشناسی نمایندگان پیشنهاددهنده و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس نیز در جلسات خود استفاده کند.