به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث مترقبه کشور با ماده 8 این لایحه موافقت کردند.

در ماده ۸ این لایحه آمده است که سازمان، که پیش از این به موجب قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب ۱۳۸۷/2/31 تشکیل شده بود، مسؤولیت یکپارچگی در اعمال مدیریت بحران کشور و ارتقای اثربخشی آن را برعهده دارد.

رئیس سازمان، از میان کسانی که تحصیلات دانشگاهی مرتبط و حداقل هفت سال سابقه کار تخصصی در زمینه مدیریت بحران دارند برای یک دوره پنجساله به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت وزیران با حکم وزیر کشور منصوب می شود.

تبصره ۱- ساختار سازمانی مناسب و متناظر برای وظایف سازمان در سطوح استانی و شهرستانی به پیشنهاد سازمان، متناسب با حجم وظایف، گستره جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به ترتیب زیر نظر استاندار و فرماندار، پس از طی مراحل قانونی و تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور، طراحی و تصویب می شود.

تبصره ۲- رئیس سازمان به ترکیب اعضای شوراهای عالی مشروحه ذیل اضافه می شود:

الف - شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موضوع حکم ماده (۳) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب ۱۳۵۱/12/22 با اصلاحات و الحاقات بعدی

ب- شورای عالی حفاظت محیط زیست موضوع حکم ماده (۲) قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب ۱۳۵۳/3/28 با اصلاحات و الحاقات بعدی

پ - شورای عالی آب موضوع حکم ماده (۱۰) قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۱۳۷۹/10/6 با اصلاحات و الحاقات بعدی

ت - شورای عالی بیمه موضوع حکم ماده (۱۰) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران مصوب ۱۳۵۰/3/30 با اصلاحات و الحاقات بعدی.