به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا امیرحسنخانی  در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک دهه مبارک فجر از عادل آذر رئیس و تمامی کارکنان دیوان محاسبات به دلیل گزارش خوب تفریغ بودجه که روز گذشته در صحن علنی مجلس ارائه شد، تقدیر و تشکر کرد.

فردوس، سرایان، طبس، بشرویه در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر کشور افزود: در شهرستان فردوس و سرایان، بخش مرکزی وجود ندارد. مگر می شود در شهرستانی بخش مرکزی وجود نداشته باشد، لذا باید در این حوزه تدبیری اندیشیده شود، چرا که این موضوع موجب ایجاد تنش در این شهرستان ها شده است.

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل تخصیص صددرصدی بودجه اتصال ریل فردوس به ریل سراسری تشکر کرد و ادامه داد: از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درخواست می شود که به شهرستان فردوس سفر کند تا عملیات پروژه آغاز شود، چرا که مردم سال ها انتظار کشیده اند تا این پروژه افتتاح شود، لذا در حالی که بودجه این پروژه اختصاص یافته و مناقصه آن برگزار شده، درخواست می شود این پروژه سریعتر راه اندازی شود.

امیرحسنخانی همچنین از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا راه های حوزه انتخابیه اش دوبانده شود، چرا که هر روز حادثه ناگواری ای در جاده های این شهرستان ها رخ می دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: ستاد مردمی دیه کشور که زندانی آزاد می کند، مشمول مالیات شده و حدود 8 میلیارد تومان برای این ستاد مالیات در نظر گرفته شده است، لذا از آقای دژپسند درخواست می شود که این ستاد از پرداخت مالیات معاف شود، چرا که ستادی زندانی آزاد کرده مستحق نیست که مشمول مالیات شود.