به گزارش اکونا پرس،

آیت الله امامی کاشانی با گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی افزود : بدون شک وحدت کلمه و رهبری امام عظیم الشان و وجود مردم مومن سبب ساز پیروزی این انقلاب شد انقلابی که از همان روزها دشمنانی داشت . 
وی تاکید کرد : حرکت انقلاب اسلامی توقف ناپذیر است و این حرکت امروز با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و انسجام و وحدت مردم در صحنه ادامه دارد و دشمنان و در صدر آنها آمریکا در برابر اراده ملت ذلیل شده و خواهند شد . 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز آبروی آمریکایی ها با آن همه جنایت در دنیا رفته و توطئه هایشان مقابل ملت ایران به شکست منجر شده است گفت : امسال نیز با وجود همه دسیسه های دشمنان، مردم ایران در 22بهمن با هر سلیقه و روشی با حضور در خیابانها دشمن را مایوس خواهند کرد . 
وی تاکید کرد : امروز سه ضلع شوم آمریکای جنایتکار و ذلیل، رژیم صهیونیستی غاصب و حاکمان مرتجع و زبون و آلوده ای همچون حکام عربستان در چاه لجنی که ایجاد کرده اند دست و پا می زنند اما حرکت انقلابی ملت ایران با یکپارچگی ، اتحاد و انسجام ادامه دارد.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: دشمن با تفرقه افکنی و تکه کردن جامعه و دسته بندی جامعه علیه یکدیگر سعی می کند بدترین استفاده ها را بکند و ابزار اختلاف را در کشور بوجود آورد و بر مردم مسلط شود.
آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بر تربیت ما و جهان اسلام تاکید دارد ، افزود: باطل همیشه می خواهد ظلمش را گسترده کند و بر زمین مسلط شود و در زمان قدیم فرعون بر مملکت مصر مسلط شد و تنها راه این بود که مردم را دسته دسته و از هم جدا کنند تا آنها نتوانند در مقابل حکومت جبار بایستند و تنها راهکار تسلط دشمن تفرقه میان آنان بود.
وی گفت: این تاریخ گذشته است که باید از آن درس بگیریم و خدا در قرآن کریم این حوادث را به ما می گوید تا ملت اسلام تربیت شود.
امام جمعه موقت نمازجمعه تهران افزود: اگر ملتی ضعیف شد اما بر حق بود بازهم این ملت عاقبت پیروز خواهد شد و ظلم و جنایت، دروغ و فساد عاقبت ندارد که بتواند بر زمین بماند و در این زمینه روایت های زیادی بیان شده است.
آیت الله امامی کاشانی گفت: امامان مظلوم هر کدامشان در برابر حکومت ظلم مظلوم می شوند بجز امام دوازدهمی که غایب است و فلسفه غیبتش این است که هیچ بیعتی با دیکتاتوری و ستمگری نخواهد داشت و درحال حاضر امام غایب ظلم عالم را تماشا می کند و نگاهش به رحمت خداست که خدا لطف کند و به او اذن بدهد و او قیام کند و اینها روزگاری وارث خواهند شد.
وی افزود: آن کسی که امروز وارث زمین و آماده قیام است ، معرفت او هم لازم است و دو معرفت داریم معرفت جمالیه و معرفت جلالیه.
خطیب نمازجمعه تهران گفت: در معرفت جلالیه عظمت و احترام به شخصیت حجت خدا و احترام به امیرالمومنین(ع) و ائمه(ع) باید درنظر گرفته شود.
آیت الله امامی کاشانی افزود: در معرفت جمالیه یعنی دیدن جمال حجت خدا و شناختن آن و زیبایی ها و اگر زیبایی ها را بشناسیم به مرکز عدل و کانون عدالت خواهیم رسید و این یعنی پرهیز از ظلم.
وی گفت: اگر صله رحم کنید و مشکلات را حل کنید، آن خیر را نظام آفرینش به ما برمی گرداند و اگر ظلم کنیم ظلم برخواهد گشت و اگر کسی بگوید معرفت دارد باید از ظلم اجتناب کند.
امام جمعه موقت نمازجمعه تهران افزود: دولت و مجلس کالاهایی را به مجموعه زیردست خود داده اند تا آن را توزیع و به دست مردم برساند اما اگر این آدم خوب توزیع نکرد و آن کالا را گران تر از قیمت مصوب فروخت ظلم کرده است و آن ظلم دامن او و خانواده اش را خواهد گرفت حتی اگر در این دنیا نباشد و از عالم برزخ نگران خانواده خواهد بود.
آیت الله امامی کاشانی درخصوص پرداخت مالیات گفت: پرداخت مالیات نیز واجب است و فرار از مالیات حرام است و این ظلم به ملت است که فردی درآمد داشته باشد اما مالیات ندهد و پول را به خارج از کشور بفرستد یا خانه بخرد در صورتی که عده ای هستند که هزینه اجاره یک اتاق را ندارند بنابراین باید پول را به دولت بدهیم تا دولت برای مردم هزینه کند و دولت و مجلس موظف است تا جلوی فرار مالیاتی را بگیرند.
وی درخصوص خمس و زکات نیز افزود: شناخت امام زمان(عج) همین است که خمس و زکات را بدهیم مگر خمس و زکات حق مردم نیست که بایستی بپردازیم تا امام برای مردم هزینه کند و اگر این خمس و زکات پرداخت شود، می توان بر مشکلات فائق شد. 
خطیب نمازجمعه تهران گفت: با برنامه ریزی مجلس و دولت و مصرف بهینه می توانیم رو به توسعه حرکت کنیم و اگر آدم به امام عصر(عج) خود توجه داشته باشد و عشق او در وجودش باشد زندگیش پیشرفت خواهد کرد.
آیت الله امامی کاشانی افزود: اگر انسانی عشق نداشته باشد و حب به امام عصر(عج) نداشته باشد، چگونه می تواند بگوید معرفت به امام زمان(عج) دارد؟