به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست خبری آغاز به کار دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰ که صبح امروز در باشگاه خبرنگاران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (ص) اظهار کرد: در دهه پرخیر و برکت فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، این ایام را به حضور ملت بزرگوار و تمام کسانی که در راه استکبار و آزادی مبارزه می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

وی در ابتدای سخنان خود به آیه‌ای از سوره مبارکه نساء اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره مبارکه نساء می‌فرماید که پست‌ترین و پایین‌ترین جایگاه‌های عذاب الهی و جهنم از آن منافقین است، نفاق یکی از بزرگترین رذایل اخلاقی است و کسی که گرفتار این رذیله باشد را منافق می‌نامند، فکر نمی‌کنم هیچ جامعه ملت، مکتب، دین و آیینی وجود داشته باشد که بر نفاق و حرکت منافق مهر تایید بزند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: در معارف آسمانی و الهی اسلام ما، آیات فراوانی برای معرفی نفاق، منافق، جایگاه و ویژگی‌ها و شاخص‌های شناخت منافق، آثار و تبعات سوء حرکات نفاق و عاقبت نفاق و منافق وجود دارد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: از منظر قرآن نفاق و منافق رذلترین، پست‌ترین و بدترین جایگاه‌ها را در جامعه و پیشگاه خداوند دارد، بزرگترین شاخصی که قرآن برای شناخت منافق بیان می‌کند این است که منافق ظاهرش با باطنش فرق می‌کند؛ یعنی منافق با زبان سخنی می‌گوید که در دل به آن اعتقادی ندارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری با بیان اینکه این پدیده شوم و رذیله اخلاقی و حرکت شیطانی اختصاص به یک زمان ندارد و نداشته است، گفت: در صدر اسلام، منافقین از مقطعی از تاریخ اسلام شروع به ورود به حلقه و دایره اسلام کردند، در دوران ۱۳ ساله حضور پیامبر اکرم (ص) در مکه، اصلا نامی از نفاق و منافق نمی‌بینید، چون اسلام در مرحله‌ای بود که پیامبر (ص) در آن مقطع به دنبال تثبیت جایگاه و اصول اعتقادی جامعه در حرکت و تلاش بود، از زمان هجرت پیامبر و استواری حکومت اسلامی، عده‌ای که دید خاصی نسبت به این حرکت داشتند، آمدند چهره خود را دگرگون ساختند، اگر مبارزه پیامبر (ص) با منافقین و معرفی منافقین را ملاحظه کنید می‌بینید  که همه در دوران حکومت پیامبر (ص) و مدینه منوره بوده است. ضربات منافقین بر اسلام و پیامبر به مراتب کاری‌تر از ضربات کافرین بود.

وی در ادامه گفت: آن‌هایى که اسلام را مانع و سر راه خود مى‌دیدند بلافاصله بعد از رحلت پیامبر (ص) برنامه خود را آغاز کردند، جایگاه امام علی (ع) در جنگ هاى مختلفى که در دوران حیات پیامبر (ص) وجود داشت حضور موثرى بود و در جریانات نبرد پیامبر (ص) با کفار و مشرکین، نقش اول را داشت.

دادستان کل کشور بیان کرد: پیامبر (ص) با کفار و مشرکین مى‌جنگیدند؛ اما امام علی (ع) با منافقین مى‌جنگیدند و بالاخره همین شخصیت والاى اسلامى به دست نفاق به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظرى در ادامه تصریح کرد: آن کسى که در پاى منبر امام علی (ع) مى‌نشست، حافظ قرآن بود و حتى در رکاب امام على (ع) جنگید؛ اما نفاق او را به این مرحله رساند، البته این جریان در طول تاریخ همچنان ادامه داشته است.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: سوال اینجاست که آیا این نفاق بلافاصله در زمان رحلت پیامبر (ص) محقق شد و یا در زمان پیامبر نیز بوده است؟

وى خاطرنشان کرد: آیات شریفه قرآن کاملا نشان مى‌دهد اندکى پس از استقرار حکومت اسلامى و در زمان حیات پیامبر (ص) نطفه نفاق ریخته شد؛ اما جایگاه و حرکت پیامبر (ص) به گونه‌اى بود که نفاق در زمان حیات پیامبر نتوانست بروز و ظهور پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظرى ادامه داد: بلافاصله بعد از رحلت پیامبر (ص) این جریان خود را نشان داد و بروز و ظهورش پس از رحلت ایشان آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

دادستان کل کشور بیان کرد: در ٤٠ سال قبل، امام راحل (ره) با الهام گرفتن از قرآن، احادیث و فقه نبوى و صادقی، مردم را به استقلال و آزاد شدن از قید و بندهایى که استکبار و استعمار ایجاد و در مسائل مختلف مردم ایران سایه شوم خود را افکنده بود، دعوت کرد.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: امام راحل (ره) توانستند در یک برهه از زمان که همه قدرت غرب به دنبال حفظ جایگاه و تخت و تاج خاندان پهلوى بودند، این اقدام را انجام دهند؛ چرا که ملت به صحنه آمد و حمایت و تبعیت از رهبرى امام در چنین ایامى در سال ٥٧ پیروزى ملت در ٢٢ بهمن را رقم زد.

وی ادامه داد: شما در طول تاریخ و در این قرن‌های اخیر به خصوص در قرن خودمان نمی‌توانید کشور و انقلابی را پیدا کنید که با این کیفیت اینگونه مورد تهاجم جریانات داخلی باشند، هیچکدام از جریانات و حوادثی که در مصر و لیبی و ... اتفاق افتاد قابل مقایسه با آنچه در ایران اتفاق افتاد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: تهاجم و راه و روشی که منافقین اتخاذ کرده بودند بدترین نوع جنایات و وحشی‌ترین روش‌ها بود، در سال ۶۰ پاسدارانی را گرفته و به محلی برده و پوست بدنشان را کنده بودند، دقیقاً آن روشی که بنی امیه ناپاک و خبیث نسبت به خاندان پیامبر (ص) اعمال کردند و گاهی بدتر از را شاهد بودیم که نسبت به مردم و مسلمانان و کسانی که دل بسته انقلاب هستند، انجام دادند.

وی افزود: ۳۷ سال از دهه ۶۰ می‌گذرد و در این مدت تعدادی از آن عناصر اصلی هنوز وجود دارند و با این همه شواهد، اسناد و مدارک و با وجود اینکه هنوز نیم قرن نگذشته است اربابانشان که صحنه گردان اصلی در سال ۶۰ بودند این عناصر را تحت حمایت خود قرار دادند.

وی گفت: امروز رئیس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه آمریکا، جریان صهیونیست، روسای جمهور برخی از کشور‌های اروپایی با سران جریان نفاق فالوده می‌خورند و آن‌ها را تحت حمایت خود قرار دادند به طوری که آن‌ها را در همسایگی کشور ما عراق نگه داشتند و علیه ما جنایت کردند و بعد که ملت عراق آن‌ها را طرد کرد و نپذیرفت، این افراد را به آلبانی را بردند و مرکزیتی برای آن‌ها تشکیل دادند که علیه کشور ما جنایت کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه منافقین اگر فکر می‌کنند می‌توانند با این خشونت‌های غیرانسانی و حرکت‌های رذیلانه راه به جایی ببرند سخت در اشتباه هستند، گفت: آن‌ها آن زمان که در داخل کشور بودند و تورهایشان گسترده‌تر بود و مردم چهره آن‌ها را آنگونه که باید و شاید نشناخته بودند نتوانستند کاری کنند، آیا امروز می‌توانند؟! ابله و احمق آن کشور‌هایی هستند که به این افراد امید بستند و تصور می‌کنند می‌توانند از کانال نفاق و منافقین به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، اما کور خوانده‌اند این ملت جریان نفاق را شناخته و ۱۷ هزار نفر از عزیزانش را توسط آن‌ها از دست داده است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: آن زمان که جنگ و دفاع ۸ ساله به پایان می‌رسید این افراد تحت حمایت صدام و آمریکا جریان مرصاد را راه انداختند و به تصور غلط خود می‌خواستند ظرف چند روز از ایلام و کرمانشاه به تهران برسند و ملت چنان ضربه‌ای در همان دروازه‌های ایلام و کرمانشاه به آن‌ها وارد کرد، آن زن نابخرد و پست که از یک مرد جدا می‌شود و بلافاصله در کنار مرد دیگری قرار می‌گیرد، آنگاه که فرمان آتش داد غافل از آن بود که این آتش بلافاصله در مغز خودشان کمانه می‌کند و آن‌ها را به ذلت می‌کشاند.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: شما خبرنگاران دین خود را به ملت ادا کنید و چهره نفاق را آن گونه که هست نشان دهید، مقام معظم رهبری به خوبی اشاره کردند که عده‌ای به دنبال این هستند که جریان دهه ۶۰ را به گونه‌ای جلوه دهند که جای شهید و جلاد عوض شود، شما خبرنگاران رسالت دارید که حقیقت و واقعیت‌ها را به جهانیان نشان دهید.

دادستان کل کشور تاکید کرد: از فضای مجازی در این راه استفاده کنید، چرا بگذاریم دشمن از این فضا در راستای اهداف خودش استفاده کند، یکی از بهترین فرصت‌هایی که شما می‌توانید از فضای مجازی استفاده کنید، این است که چهره نفاق و منافقین را به دنیا نشان دهید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه قوه قضاییه در سال ۶۰ با اقتدار جلوی نفاق ایستاد، گفت: داستان انقلابی ما شهید لاجوردی با اقتدار، بصیرت و ژرف نگری که داشت در برابر نفاق ایستاد و سرانجام این شهید بزرگوار به دست نفاق به شهادت رسید، این شهید بزرگوار شب و روز نداشت و با اینکه منزلشان در تهران بود؛ اما تمام وقت خود را در مجموعه با جریان نفاق مبارزه می‌کرد.

وی افزود: منزل بنده در آن زمان در قم بود و دادستانی انقلاب نیز در اوین مستقر بود، یک روز بعد از ظهر که در اتاق نشسته بودیم شنیدیم که صدای تیراندازی از پایین می‌آید متوجه شدیم که شهید کچویی توسط یکی از منافقین که نفوذ پیدا کرده بود به شهادت رسیده است. شهید لاجوردی آن منافق را تعقیب کرد که او از ساختمان ۴ طبقه و پشت بام خود را به پایین پرتاب کرد و البته زنده ماند و بعد‌ها محاکمه شد.

دادستان کل کشور با بیان این که برخورد با نفاق و منافقین برگ زرینی در تاریخ قوه قضاییه است، گفت: قوه قضاییه این جریان را برجای خود نشاند و امروز هم مصمم در برابر هر جریانی که بخواهد مقابل امنیت کشور و خواست ملت و نظام بایستد برخورد می‌کند، ما سینه خود را سپر بلا کرده ایم و هیچ ابایی هم نداریم، آن‌ها باید بدانند دستگاه قضایی مقتدرانه در برابر حرکاتشان می‌ایستد و امروز دشمن در تلاش است و مردم باید هوشیار باشند و باید مسئله نفوذ را جدی بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان این که استکبار همواره به دنبال منافع خودش در حرکت است، به سخنرانی ترامپ در کنگره اشاره کرد و گفت: ترامپ شب گذشته بیان کرد که (ما حدود ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه و غرب آسیا هزینه کرده ایم چه به دست آورده ایم؟!) در این جا باید از ترامپ پرسید که این ۷ تریلیون دلار را خرج چه کرده است، آیا خرج بهداشت، مسکن و یا فقرا کرده و یا خرج تسلیحات در عراق، سوریه، لبنان و افغانستان کرده است.

وی ادامه داد: آقای ترامپ خودت اعتراف کرده‌ای که ۷ تریلیون دلار هزینه کردی و نتیجه نگرفته‌ای، اگر ده‌ها ۷ تریلیون دلار هم هزینه کنی باز هم به نتیجه نمی‌رسی، چون با ملت‌ها تقابل داری و هر میزان خرج کنید به نتیجه نمی‌رسید. این‌هایی که تحت عنوان سلطنت طلب و منافق دور خود جمع کرده‌اید دستاوردی برای شما نخواهند داشت جز این که خود را رسوا می‌کنید و ملت ایران نیز چهره شما را خوب شناخته است و دنیا می‌دانند تروریست و تروریست پرور چه کسانی هستند.

دادستان کل کشور افزود: داعش و منافقین، طالبان و جریانات برانداز را در سوریه، لبنان، ایران، عراق، پاکستان، یمن و ... شما به وجود آوردید و آن وقت ملت و نظام ایران را تروریست می‌خوانید روی شما سیاه باد.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم نشان دادن چهره واقعی نفاق و منافقین با استفاده از مدارکی که در اختیار دستگاه قضایی است، گفت: ما این آمادگی را داریم و اعتقادمان این است که اسناد و مدارک موجود در دستگاه قضایی که مرتبط با جریان نفاق باشد و اسناد بسیار ارزنده‌ای که می‌توانیم پیدا کنیم و داشته باشیم، خواسته خود ما هم هست و امیدواریم بتوانیم با همکاری مراکزی این کار را انجام دهیم و پیشنهاد بنده این بوده و هست که این کار صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص نفوذ، گفت: نفوذ امروز یک پدیده جدی در جامعه ما است که با برنامه و حساب شده در حال انجام کار خود هستند، لذا مطمئن باشید بخشی از مشکلات اقتصادی که ما امروز داریم ثمره جریان نفوذ است، جریان نفوذ تنها به دنبال جاسوسی و نقل و انتقال خبر نیست البته یک جریای ممکن است این مسئولیت را برعهده داشته باشد و بال دوم آن عبارت است از نفوذ برای این که زمینه برنامه‌های دشمن را در جامعه، ادارات، سازمان‌ها و تشکیلات آماده کنند که بسیار مسئله مهمی است، لذا من معتقدم بخشی از مشکلات اقتصادی و سیاسی و ... که داریم ثمره سرمایه گذاری و برنامه ریزی‌های دشمن است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در قوه قضاییه در ارتباط با فعالیت‌های نفوذی‌ها و منافقین پرونده مفتوح وجود دارد یا خیر، گفت: بخش عمده از مسئله نفوذ و مبارزه با نفوذ در حوزه تکالیف دستگاه قضایی نیست. دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ضابط این کار هستند و باید بر روی بستر نفوذ بسیار کار کنند، آن زمان ما بحث دو تابعیتی‌ها را مطرح کردیم، اما برخی می‌گفتند ما در دولت و دستگاه‌ها دو تابعیتی نداریم این در حالی است که دستگاه‌های اطلاعاتی باید این موضوعات را بررسی کنند.

وی ادامه داد: ما از دستگاه‌های ضابط مکررا و موکدا خواسته ایم که در حوزه نفوذ در مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کار کنند، قوه قضاییه ابزار لازم را در این زمینه در اختیار ندارد، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی باید کار‌های تخصصی انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطر نشان کرد: هر عامل نفوذ‌ی که پرونده‌اش به دستگاه قضایی بیاید تا آخر پیگیری خواهد شد کما اینکه بعضی از پرونده‌های نفوذی‌ها و جواسیس در دستگاه قضایی مطرح است که برخی در مرحله دادسرا و برخی در مرحله دادگاه در حال محاکمه هستند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: استراتژی، راهبرد و اهداف منافقین همان است، اما تاکتیک‌هایشان را عوض کرده اند، امروز منافقی که بیاید در صحنه و کار تروریستی انجام دهد کمتر داریم، خبر داریم که اربابان آن‌ها به آن‌ها دستور داده‌اند که از روش ترور استفاده نکنند. فعلا مسئولیت ترور را به عده دیگری داده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع قوه قضاییه در خصوص کنفرانس ضد ایرانی ورشو چیست گفت: مشخص است که آمریکا بنیانگذار آن است و وقتی نتوانستند اهداف خود را آنگونه که می‌خواهند پیاده کنند به اقل اکتفا کردند و گفتند دو روز بعد از ۲۲ بهمن اجلاسی را در ورشو برگزار کنند؛ ما می‌دانیم آمریکا بر روی این موضوع سرمایه گذاری کرده است و کشوری مثل لهستان را که به دلایلی در برابر آن‌ها تسلیم است انتخاب کردند و به این کار وادارش کردند ما پیشاپیش می‌دانیم که چه بحث‌ها و موضع گیری‌هایی در آنجا مطرح خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در پایان خاطر نشان کرد: این ضربه‌ها هرگز نمی‌تواند آسیبی به نظام برساند، ملت ما باید هوشیار باشند و ان شاءالله حضورشان را در ۲۲ بهمن ماه شاهد خواهیم بود.