به گزارش اکونا پرس،

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اظهار داشت: افتخار ما این است که تمامی راهبرد‌های این کشور بر اساس مبانی و تعالیم دین اسلام صورت می‌گیرد و ما متدین به دینی هستیم که برای علم و دانش اهمیت قائل است.
وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام، برتری با دانشمندان و آگاهان است، افزود: حضرت علی (ع) دانش را عامل قدرت می‌دانند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ما به دانش، تولید دانش، آموختن دانش به دیگران و فراگیری علم و دانش برای خود به عنوان یک وظیفه و افتخار و یک اولویت نگاه و به این مسئله افتخار می‌کنیم.
سرلشکر باقری گفت: علم عامل برتری است و هرکس به آن دست یابد به عامل برتری دست یافته است و هرکس از آن دور باشد، دیگران بر او مسلط خواهند شد.
وی یادآور شد: اساتید دافوس تنها به ارائه درس اکتفا نکردند، بلکه با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و در کنار فرماندهان بزرگی همچون شهید «صیاد شیرازی» وارد عرصه طراحی عملیاتی شده و با ارائه پیشنهادات مؤثر، موجب پیشرفت عملیات‌ها دفاع مقدس می‌شدند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه ما به عنوان یک کشور مستقل هرگز از مشی و راهبرد‌های دیگران استفاده نخواهیم کرد، افزود: ما پیرو امامی هستیم که گفت: «خود باید راهبردها، سیاست‌ها و دکترین‌های کشور را تدوین و تدبیر کنید» و با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما همچنان راهبرد‌های خود را بر اساس نیاز‌ها و برنامه‌های خود تعیین می‌کند.
سرلشکر باقری عنوان کرد: ما از دانش دیگران استفاده می‌کنیم، اما از کسی تقلید نمی‌کنیم؛ لذا نگاه ما در سطح جهان متفاوت است.
این مقام عالی‌رتبه نظامی گفت: کشور ما در گام دوم انقلاب با دارا بودن تجربه ۴۰ ساله، نگاه آرمانی به مسئله علم و دانش دارد.
وی افزود: ما امروز با تهدیدات متنوعی مواجه هستیم، اما همواره برای همه ملت‌ها توصیه استقلال را داریم و به این جهت مورد دشمنی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و ایادی‌شان قرار گرفته‌ایم.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ما امروز به همین دلیل با انواع تهدیدات ناهمتراز مرتبط با کشور‌های فرامنطقه‌ای و تهدیدات همتراز مرتبط با ایادی کشور‌های فرامنطقه‌ای و از طرف دیگر با جنگ‌های نیابتی و تهدیدات امنیتی مرتبط با گروهک‌های مورد حمایت دشمنان مواجه هستیم.
سرلشکر باقری تصریح کرد: طیف‌های متنوعی از تهدیدات وجود دارد و باید خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده کنیم که نقش دانشگاه‌های نظامی بویژه دافوس در شناخت و ترسیم تهدیدات پیش رو و ایجاد راهکار‌های مقابله، مورد توجه و با اهمیت است.
وی افزود: دنیا می‌بیند که چگونه کشوری در چهار دهه، هر روز شاداب‌تر از قبل با تهدیدات مقابله کرده و سعی کرده با همسایگان خود بهترین روابط را داشته باشد آن هم در منطقه‌ای که در ناامنی کامل است.