به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 اسفند) مجلس شورای اسلامی از غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98  خواست تا توضیحاتی را در رابطه با نظر شورای نگهبان درخصوص بند 19 که آورده است که هیات نظارت بر حُسن اجرای سیاست های کلی درخصوص لایحه بودجه سال 98 این مصوبه را مغایر با بند 2 اصل 110 قانون اساسی دانسته است، ارائه دهد.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه ای را خطاب به شورای نگهبان داده که در آن 3 ایراد سیاست های کلی بر لایحه بودجه سال 98 گرفته شده و شورای نگهبان نیز آورده که عیناً جهت اقدام لازم ارسال می گردد، افزود: ایراد اول در رابطه با موضوع نیروگاه ها بود مبنی بر اینکه آیا نیروگاه های جدید مشمول آن تخفیفات می شود یا کل نیروگاه ها را در بر می گیرد، چون در آنجا اصلاح شده بود، عملا اینجا منتفی است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع اصلی مجمع تشخیص مصلحت این است که این بودجه از حیث کسری بودجه و منابع متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری نیست و شاید مازاد باشد. بدین معنی که دارای کسری است.

وی یادآور شد: وقتی نمایندگان مجمع آمدند و توضیحاتی را در رابطه با نحوه اعمال تغییرات خواستند، تاکید کردیم که ما نمی توانیم تغییری در بودجه بدهیم و در نهایت قرار بر این شد که طی جلسه ای نحوه اعمال تغییرات در جداول و تعیین اعدام و ارقام را تشریح کنیم.

تاجگردون با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در این نشست تصریح کرد: در این نشست گفته شد که مجلس رأی نمی دهد و سیاست های کلی در مورد سوخت، قیمت بنزین مواردی است که مجلس روی آن حساس است، همچنین ما اصلاح بند سوم را انجام دادیم، ضمن اینکه موضوع دوم توجیهی است و نمی توان آن را اصلاح کرد.

دکتر لاریجانی در ادامه افزود: شما اصلاحات لازم را انجام دادید و یک بحث هم که کلی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته در مورد مطلبی که به نظر مقام معظم رهبری اشاره کردند، ایشان فرموده بودند امسال بودجه را با شرایط فعلی تنظیم کنید و به مجلس بدهید بعد ظرف 4 ماه اصلاحات ساختاری بودجه انجام شود، لذا نظر رهبری معظم اعمال شده است.