به گزارش اکونا پرس،

به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی نیوزیلند گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگزاران دو مسجد در شهر کرایست‌ چرچ را به رگبار بستند.

پلیس نیوزلند ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حادثه دست‌کم ۳۰ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند. به گفته پلیس تاکنون ۳ مرد و یک زن در رابطه با اینحمله مرگبار به دو مسجد بازداشت شده‌اند.

«مایک بوش» رئیس پلیس نیوزلند در واکنش به این حمله تروریستی گفت: «ما هم‌اکنون در حال بررسی مجموعه‌ای از حوادث بسیار جدی و غم‌انگیز هستیم».  وی همچنین به همه مسلمانان این کشور توصیه کرد امروز جمعه به مساجد نروند و تا اطلاعیه بعدی پلیس در خانه‌های خود بمانند.

نخست‌وزیر نیوزلند از افزایش قربانیان این حمله تروریستی تا دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۲۰ زخمی خبر داد. وی از حادثه امروز به عنوان «یکی از تاریک‌ترین روزهای تاریخ این کشور» یاد کرد. گفته می‌شود این حمله خونبارترین حمله در نیوزیلند از سال ۱۹۹۰ به شمار می رود.

«اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا که خود فردی راستگرا و مهاجرستیز است، اعلام کرد فرد مهاجم به مسجد نیوزلند شهروند استرالیاست و او را فردی «افراطی، راست‌گرا، و تروریست» معرفی کرد.