به گزارش اکونا پرس،
 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور که در رأس هیأتی مرکب از مسؤولان ارشد دستگاه ها و همچنین وزیر امور اقتصاد و دارائی به گلستان سفر کرده است، در نخستین گام سفر، در یک بازدید هوائی از مناطق سیلزده، روند مدیریت بحران را ارزیابی کرد و سپس در گام دوم از محل اسکان موقت سیلزدگان در آق قلا بازدید کرد.
وزیر کشور در بدو ورود به استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: حجم بالای بارش ها و عدم کشش رودخانه ها باعث جاری شدن سیلاب شد و علی رغم هدایت آبها به سمت دشتها و زمین های کشاورزی , باز هم آب گرفتگی به منازل مسکونی رسید و تخریب و مشکلاتی را برای مردم فراهم آورد.
وزیر کشور افزود: امروز بصورت هوایی و زمینی بازدیدهایی را از مناطق سیل زده خواهیم داشت و در جلسه مدیریت
بحران تصمیمات لازم جهت امدادرسانی بهتر و تسریع در تعمیر منازل مسکونی اتخاذ خواهد شد.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: تلاش داریم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.
 تلاش داریم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم
دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور همچنین صبح امروز در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر گفت: از نظر امکانات پشتیبانی و خدمات مشکلی نداریم و امکانات همه دستگاهها در منطقه حاضر هستند.
 وی افزود: رییس سازمان مدیریت بحران که معاون بنده هستند، از روز اول در منطقه حضور داشتند و هلال احمر و نهادهای انتظامی و نظامی، نهادهای خدماتی و بنیاد مستضعفان همه و همه امکانات را به مناطق سیل زده آوردند.
 وزیر کشور با بیان اینکه از نظر پشتیبانی مشکلی نداریم، افزود: البته حجم سیل بسیار زیاد است امکانات و خدماتی از نظر فنی لازم است مانند پمپ هایی که باید آب را مکش و هدایت کنند. لودر، کامیون و ماشینهای سنگین فراهم است و کار  درحال انجام است. البته همکاری مردم کار را ایشالا تسریع می کنند.
دکتر رحمانی فضلی تصریح کرد: با دستور رییس جمهوری ان شاا... ابتدا در استان گلستان خواهیم بود و بعد در مازندران و در محل جلسات لازم را تشکیل می دهیم.