به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  خبرگزاری خانه ملت ،حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت صبح امروز ( سه‌شنبه، 3 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس گفت: با وجود اینکه رئیس مجلس به ابهام ماده (8) این طرح اذعان داشت ولی برای رفع ابهام رأی‌گیری نکرد و از آن عبور کردی.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عبارت "تناسبی" در این طرح قابل درک نیست، عنوان کرد: اکنون که قرار است وزارت کشور این طرح را اجرایی کند مشخص نیست تناسبی بودن دقیقا چه عملکردی است.

وی ادامه داد: در چند دوره‌ای که در مجلس بودم و حتی در 40 سال گذشته چنین وضعیتی وجود نداشت که دولت لایحه خود را به کمیسیون بدهد اما در صحن علنی طرح مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.از سوی دیگر روسای 3 فراکسیون در نامه‌ای با امضای 70 نماینده درخواست داشتیم طرح مذکور به کمیسیون ارجاع داده شود تا با لایحه دولت یکی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواسته این نمایندگان در ادغام طرح و لایحه قانون انتخابات عملی نشده است، گفت: شما رئیس مجلس هستید و آقای کولیوند رئیس کمیسیون، آنچه در دستور کمیسیون قرار می‌گیرد از مسئولیت ایشان است و آنچه در صحن علنی مطرح می‌شود با شما است بنابراین نگذارید چنین بدعتی در مجلس پیش آید.

حاجی بابایی ادامه داد: بنابراین پیشنهاد می‌کنم یا مجدد ارجاع این طرح به کمیسیون را به رأی بگذارید و یا اگر خودتان صلاح می‌دانید موضوع را برای ادغام طرح و لایحه ارجاع دهید.

دکتر علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پیشنهاد گفت: نامه شما برای قبل بود و طبق آن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را به کمیسیون ارجاع داده‌ایم، با این حال مجدد پیشنهاد ارجاع به کمیسیون را به رأی می‌گذاریم تا با لایحه یکی شود.

نمایندگان مجلس با پیشنهاد ارجاع مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس با 87 رأی موافق، 85 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.