به گزارش اکونا پرس،

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه اول نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران افزود:​ زمانی پیشنهاد کردم همه نهاد‌ها نماینده خودشان را به مردم معرفی کنند تا در زمان مشخصی در دسترس مردم باشند و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند. 
وی گفت: سؤال این است که چرا در نهاد‌های کشور این کار انجام نمی‌شود و مسئولان در دسترس مردم نیستند؟ جرم ما این است که در نمازجمعه می‌گوییم، اما گوش شنوایی نیست. 
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد:​ مسئولان از مقام معظم رهبری یاد بگیرند، آقایان مسئولان، رئیس جمهور، وزراء، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام به همه شما می‌گویم یک نفر را معرفی و به مردم اعلام کنید که نماینده شما برای رسیدگی به مشکلات مردم در میان آنهاست. چرا به داد مردم نمی‌رسید؟ نگذارید که مشکلات در دل مردم عقده ایجاد کند. 
وی ادامه داد: حضرت ​علی (ع) ​ به ما می‌گوید که باید به داد مردم برسیم و همواره به کارگزارانش توصیه می‌کرد مشکلات مردم را حل کنند در جامعه ما هم بدیهی است که همه مردم یک جور نیستند و واقعاً این سؤال باقی است که چه کسی و کجا باید این عقده را از دل مردم بردارد؟ ​ راه حل درددل کردن مردم با یک وزیر چیست؟ به من می‌گویند نامه می‌نویسیم و جواب نمی‌گیریم که این رویه غلط است.
آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: مسئولان باید از دل مردم باخبر شوند و مشکلات آن‌ها را بدانند. 
وی در ادامه به موضوع فضای مجازی و مشکلاتی که در جامعه ایجاد می‌کند اشاره و تصریح کرد:​ فضای مجازی و مشکلات آن این سؤال را ایجاد می‌کند که چقدر با دشمنان در حوزه فرهنگی می‌جنگیم؟ نه فقط نمی‌جنگیم بلکه فرش قرمز هم برای آن‌ها پهن می‌کنیم، واقعاً ما جهاد فرهنگی داریم؟ من نمی‌دانم چه کسی باید در این شرایط پاسخ بدهد؟ فضای مجازی غذای مسمومی است که در دسترس مردم قرار دارد. 
امام جمعه موقت تهران در ادامه گریزی هم به برخی کتاب‌های نامتناسب با فرهنگ ایران اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران زد و افزود: در نمایشگاه کتاب به من گفتند کتاب‌هایی ضدّ دین، الحادی و ضد انقلاب عرضه شده مگر می‌شود این کتاب‌ها را راحت دراختیار همه بگذاریم؟ مراجع می‌گویند حفظ کتاب ضالّه حرام است باید دقت کنند که چه کتابی وارد نمایشگاه می‌شود. 
وی گفت: من در اینجا پیشنهاد می‌کنم به وزیر ارشاد که اگر می‌خواهید در نمایشگاه کتاب خارجی عرضه کنید از همین حالا به ناشران خارجی اعلام کنید مثلاً تا آخر خرداد فرصت دارند کتاب‌هایی را که می‌خواهند در ایران عرضه کنند، به دست شما برسانند آن وقت کتاب‌ها را مطالعه کنید و اگر نقطه‌ای انحرافی داشته باشد آن‌ها را مکتوب و پیوست کتاب قرار دهید و بعد به ناشران خارجی بگویید کتاب شما را با این پیوست عرضه می‌کنیم. 
آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: مسئولان فرهنگی کشور اگر می‌خواهند نمایشگاه خدا پسندانه‌ای داشته باشند راهش این است که اجازه ندهند هر کتابی از هر کشور و فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه شود. 
وی در ادامه با اشاره به رعایت تقوا در ایام ماه مبارک رمضان افزود:​ اگر در این ماه سرمایه تقوا به برکت روزه داری نصیب ما شود سرافراز و سعادتمند خواهیم بود. چنانچه در قرآن آمده گرفتاری‌های انسان به واسطه رعایت تقوا برطرف می‌شود.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در آستانه شب قدر و شهادت مولای متقیان قرار داریم به یکی از نامه‌های حضرت به کارگزارش مالک اشتر اشاره و تصریح کرد:​ حضرت فرمودند؛‌ای مالک، به داد مردم برس، با رحمت، احسان و لطف با مردم برخورد کن و آن‌ها را گرامی بدار. 
وی ادامه داد: مسئولان نیز باید با تبعیت از کلام مولای متقیان با مردم با احسان و محبت برخورد کنند، بار سنگینی روی دوش آن‌ها نگذارند، مشکلات گرانی را حل کنند و به داد مردم برسند چنانکه مولای متقیان (ع) همواره درکنار فقرا بودند و با آنان نشست و برخاست می‌کردند بنابراین مسئولان ما هم باید همنشین فقرا باشند. 
آیت الله موحدی کرمانی افزود:​ مولای متقیان با زیاده خواهان بیت المال برخورد می‌کرد حتی با برادر خودش ضمن اینکه موضوع خراج را در حکومت مطرح کرد، اما مالیات را از مردم مستضعف نمی‌گرفت بنابراین مسئولان ما هم باید دقت کنند اگر کسی واقعاً مشکلات اقتصادی دارد از او مالیات نگیرند. 
وی در پایان تأکید کرد:​ رهبر معظم انقلاب چند سال است که به مسئله اقتصاد و تولید داخلی تأکید دارند بنابراین مسئولان باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد و معیشت مردم داشته باشند چنانکه حضرت علی (ع) کلنگ می‌زد، عرق می‌ریخت تا چاه به آب برسد و بعد هم آب را دراختیار مردم مستضعف قرار می‌داد.