به گزارش اکونا پرس،

«اسحاق جهانگیری» که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس در جمع راهپیمایی کنندگان تهرانی حضور یافته بود،اظهارداشت:  امام بزرگوار ما راهبرد بسیار مهمی برای مردم فلسطین ترسیم کرد و آن راهبرد در واقع حضور مردم در صحنه برای حمایت از فلسطینیان بود.

وی ادامه داد: این راهبرد با این پیش فرض مطرح شد که در مواقعی که دولت های وابسته و مرتجعین عرب از آرمان های فلسطین انصراف بدهند و فلسطینی ها تنها باشند؛ باز مردم مسلمان در سراسر دنیا به حرکت درآیند و حمایت خود را از فلسطینی ها اعلام کنند.

جهانگیری: مقطع تاریخی فعلی مقطعی است که رییس جمهور آمریکا بر خلاف همه قراردادها و توافقات بین الملی معامله قرن را اعلام کرد؛ این معامله با این انگیزه صورت گرفت که تمام حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شود.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: هیچ فلسطینی در معامله قرن حضور نداشته و می توان پیش بینی کرد که با حضور مردم حتماً این معامله به شکست کشیده می شود و برای سران عرب که با رژیم صهیونیستی همراهی می کنند، روسیاهی تاریخی خواهد ماند.

جهانگیری اظهار داشت: مردم ایران همیشه تاریخ شناس و وقت شناس بوده اند، حساسیت ها را تشخیص داده اند. الان کشورشان در شرایط خاصی قرار گرفته آمریکایی ها از یک طرف چنگ و دندان نشان می دهند و از یک طرف درخواست مذاکره می کنند.

وی ادامه داد: فلسطینی ها در فشار سختی قرار گرفته اند و حضور مردم ایران همیشه تاریخ ساز بوده و من مطمئن هستم که حضور امسال مردم همچنان گره گشایی های جدی از کار کشور و انقلاب و فلسطین خواهد کرد.

منبع: ایرنا