به گزارش اکونا پرس،

آیت‌الله امامی کاشانی، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اتمام ماه مبارک رمضان گفت: ما در ماه مبارک رمضان قرآن‌ها خواندیم، صله‌رحم‌ها کردیم، کمک‌ها کردیم و دعاها و مناجات‌های بسیاری انجام دادیم و روزه گرفتیم که همه این اعمال در نزد خداوند از ثواب بسیاربالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر انسان در ماه مبارک رمضان به وظیفه‌اش عمل کند، برکات بسیاری را برای آن فرد به همراه داد و این برکات وقتی برای انسان حفظ می‌شود، که بدانیم امام عصر اروحنا فداه به اعمال ما آگاه و ناظر است.

وی با بیان اینکه باید امام عصر را ناظر و آگاه به اعمال خود بدانیم، تصریح کرد: اعمال ما را علاوه بر آن که خدا می‌بیند، یک نفر دیگر هم می‌بیند و مواظب است و آن فرد امام عصر، حجت خدا و حضرت حجت (عج) است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه باید رابطه خود را با حضرت ولی عصر (عج) تقویت کنیم، تصریح کرد: این اقدام با نیکی کردن، عبادت کردن و صله‌رحم‌ها محقق می‌‎شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت دستگیری از نیازمندان در کشور اظهار کرد: در احادیث و روایات ما آمده است که کمک به بینوا و صله رحم، هرچند که اگر آن فرد ناصبی هم باشد، رضایت خداوند را به همراه خواهد داشت. 

وی با تقسیم علوم به دو دسته عادی و غیرعادی خاطرنشان کرد: علوم عادی اکتسابی و متعارف است؛ اما یک سری از علوم مانند وحی غیرعادی هستند. پیامبران و ائمه معصومین (ع) از این علم غیرعادی بهره می‌برند.

وی در خصوص اهمیت پرداخت زکات فطریه تصریح کرد: روز عید فطر نمادی برای تمام سال‌هاست تا سفره‌های دیگران را هم بنگیریم و سعی کنیم سفره‌ها با یکدیگر اختلافی نداشته باشند. انسان باتقوا کسی است که در سفره خود، دیگران را هم ببیند، فقط به فکر مال اندوزی نباشد، به همسایگان و فقرا رسیدگی کند و در اموال خود برای فقرا سهم و حقی قائل شود.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تقدیر از حضور گسترده مردم در روز راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: این روز چه در داخل و چه در خارج بسیار باشکوه برگزار شد  که از همه تشکر می‌کنیم و می‌دانیم که این قدم‌ها مورد توجه حضرت ولی عصر (عج) است.

وی با اشاره به حادثه قیام پانزده خرداد سال چهل و دو تصریح کرد: برای همه شهدای این حادثه تاریخی و امام جمعه شهید کازرونی خود از خداوند اجر و صبر برای خانواده ایشان مسئلت داریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: محور سخنرانی امروز من به موضوع مقاومت که در سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد امام خمینی(ره) به آن اشاره شد، اختصاص دارد. همانطور که می‌دانید در بحث مقاومت آیات مختلفی در قرآن کریم آمده است با این مضمون که شما امت مسلمانان شخصیت بالایی دارید و خدا با شماست، نترسید، سازش نکنید و اعمال شما نزد خداوند محفوظ است و نقصی از آن پیدا نمی‌شود. 

وی با اشاره به نکاتی از بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل ادامه داد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خط امام راحل و تداوم همان مسیر است، محوری که در سخنان امام خمینی در صحیفه نور هم  بر همین مسئله تاکید دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی با قرائت بخشی از بیانات امام راحل در صحیفه نور تصریح کرد: امروز دشمن با سطح وسیعتری به ما مشکلات را تحمیل کرده است، انشاء الله به فضل خداوند حل خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به شعار رونق تولید که در ابتدای سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به این اسم نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌داران به مسائل اقتصادی توجه کنند، سرمایه‌ها را بیرون نبرند، دولتمردان مشکلاتی که دست و پاگیر است را بردارند و برای اشتغالزایی تلاش کنند و این یک وظیفه برای همه ما است که با این گرفتاری و مشکلات به رونق تولید بپردازیم.

وی با اشاره مسئولان باید در مقابل موانع رونق تولید بایستند و اجازه ندهند رونق تولید در هیچ شرایط تعطیل شود، تصریح کرد: مالیات از جمله مقولاتی است که باید دولتمردان باید به آن توجه کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: مالیات‌هایی که غلط است و موجب می‌شود یکی مغازه‌ای را ببند، حذف شود. برای کسانی که دارند مالیات وضع شود و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و برای دیگران کمک و مساعدت شود. وزارت دارایی برای مالیات باید فکری کند و نظارت و راهی تدوین شود. همه از جمله دولت، مجلس، قوه قضاییه و ملت باید کار کنند.

وی ادامه داد: مجلس و قوانین مشکلات را بردارند و از طرفی هم حمایت کنند تا تولید بالا برود و اشتغال زیاد شود تا اقتصاد کشور از مشکل نجات پیدا کند و آن‌هایی که دارند به خاطر خدا و حیثیت کشور سرمایه را در کشور نگه دارند و برای خودشان، خانواده‌شان و نسل هایشان سرمایه را به خارج نبرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان