حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین المللی در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به حملات موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه،گفت: اقدام مشترک اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه نتیجه سفر دوره ای محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به این سه کشور و میلیاردها دلار رشوه ای است که به مقامات آن ها اختصاص تا از این رهگذر بتواند سوریه را به نوعی مورد حمله قرار دهد.

او همچنین با تأکید بر این که حملات آمریکا و متحدانش به سوریه هیچ گونه دستاورد نظامی ندارد، افزود: پس از این سفر، دولت آمریکا و متحدانش با طراحی سناریوی ساختگی مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی علیه شورشیان سوری در دوما، قصد داشتند تا قطعنامه ای را در شورای امنیت علیه سوریه به تصویب برسانند که با وتوی روسیه شکست خورد و به همین دلیل حملات موشکی خود را طراحی و برنامه ریزی کردند.

این کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به پیام حملات موشکی آمریکا،انگلیس و فرانسه به روسیه،جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت،ادامه داد: به این معنا که این سه کشور نام برده با حملات اخیر خود به سوریه ثابت کردند صحنه را برای فعالیت محور مقاومت و متحدانش خالی نمی گذارند و هرگاه که علیه گروه های تروریستی نظیر جبهه النصر، جیش السلام و ... پیشرفتی حاصل شود، آن ها شکست اعمال شده بر رژیم صهیونیستی، عربستان و دیگر متحدان خود را برنمی تابند.

هانی زاده در ادامه با اشاره به هماهنگی های موجود میان،جمهوری اسلامی ایران،سوریه و محور مقاومت و با تأکید بر عدم شتاب زدگی در پاسخ به تحرکات آن ها،خاطرنشان کرد: آن چه برای آینده وقایع سوریه می توان متصور بود، این است که هرگاه از سوی محور مقاومت در مبارزه با تروریسم پیشرفت هایی صورت پذیرد،آمریکا و متحدانش قطعا واکنش هایی از این قبیل را نمودار خواهند شد و این اتفاق اخیر تکرار خواهد شد.

 

گفت وگو: بهناز لطفعلی زاده