به گزارش اکونا پرس،

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره وعده اروپایی‌ها در مورد عملیاتی شدن «اینستکس»، گفت: همواره در طول تاریخ کشورهای غربی به تعهدات خود در قبال ایران پایبند نبودهاند. طی یک قرن گذشته اروپایی‌ها همواره دست شأن زیر ساطور آمریکا بوده و در راستای تأمین منافع ایالات متحده اقدام می‌کردند.

وی گفت: برجام پس از ۱۳ سال مذاکره منعقد شد و طرف اروپایی-آمریکایی اذعان کردند که جمهوری اسلامی به دنبال بمب هسته‌ای نیست و برای مقاصد صلح آمیز استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، اروپا هیچ تلاشی برای اجرای این معاهده بین المللی نکرد و تنها با زمان کُشی، ایران را پایبند برجام کرد.

حسن بیگی با بیان اینکه وعده‌های اروپا در راستای خرید زمان برای آمریکاست، گفت: ایران به اروپا امیدوار نیست؛ مسئولان و ملت ایران به اجرای تعهدات برجام از سوی اروپا امیدوار نیستند زیرا می‌دانند اروپا تحت امر آمریکاست و قدرت عمل مستقل برای تأمین منافع خود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر برجام برای ما منفعتی نداشته باشد هیچ دلیلی ندارد که برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها منفعت داشته باشد و ایران باید به اقدامات خود در کاهش تعهدات برجام عمل کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه آمریکا از قدرت نفوذ ایران در منطقه و قدرت مقاومت نگران است، گفت: پیروزی‌های جبهه مقاومت در یمن، عراق و سوریه نگرانی زیادی برای اسرائیل، آمریکا و اروپا ایجاد کرده است.

حسن بیگی اظهار داشت: تا زمانی که اروپا اقدام عملی برای اجرای تعهدات خود در برجام و تبادلات تجاری و بانکی انجام نداده است هر نوع کوتاه آمدن ایران از مواضع خود اشتباه است و باید کاهش تعهدات برجام ایران ادامه یابد.