به گزارش اکونا پرس،

 مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود درباره ابراز تمایلش برای سفر به ایران  و حضور یافتن در تلویزیون گفت: من اخیرا پیشنهاد کردم که به تهران سفر کرده و به طور مستقیم با مردم ایران صبحت کنم. حکومت پیشنهاد من را نپذیرفت.

پمپئو همچنین در این باره گفت که ما از این نمی‌ترسیم که ظریف به آمریکا آمده و از حق آزادی بیان برخودار شود. آیا واقعیت حکومت ایران آن‌قدر بد است که اجازه نمی‌دهد من هم همین کار را در تهران انجام بدهم؟ چه می‌شود اگر مردم حقیقت بدون فیلتر و خلاصه‌نشده را بدانند؟

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز در گفت‌گویی با شبکه بلومبرگ برای حضور یافتن در تلویزیون ایران تمایل نشان داده و گفت که آماده است به تهران بیاید و در تلویزیون ایران «با خوشحالی»، استدلال آمریکا برای تحریم‌ها را توضیح دهد.

وی همچنین در این باره گفت: من از فرصت گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران درباره آن‌چه حکومتشان انجام داده و آسیبی که به ایران وارد کرده، استقبال خواهم کرد.

درخواست پمپئو در حالی دوباره تکرار شده که علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به سفرهای اخیر وزیر خارجه کشورمان گفت: سفر به ۶ کشور صورت گرفت و باید گفت خوشبختاته گفت‌وگوی ظریف با رسانه ها، پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند ، ما هم می‌گوییم ایشان می‌تواند با خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی گفت‌وگو کند.

منبع: ایسنا