جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به رایزنی های اصلاح طلبان به منظور انتخاب شهردار تهران، با بیان این که پاکدستی، کارآمدی، توان مدیریتی و قانون مندی مهمترین مؤلفه های موردنظر اصلاح طلبان بدین منظور است، گفت: برخی از دوستان اصلاح طلب معتقدند که فرد موردنظر برای تصدی کرسی شهرداری پایتخت باید نزدیک به حاکمیت باشد که خطاب به آن ها باید متذکر شویم زمانی که یک فرد در چارچوب قانون اساسی مسئولیت می پذیرد و به آن متعهد است در واقع نزدیک به حاکمیت است.

او همچنین با بیان این که توانایی حل مشکلات شهری مهمترین مطالبه مردم و مجموعه اصلاح طلبان است،افزود: شهرداری تهران به عنوان مرکز پایتخت کشور دارای مشکلات و معضلات بسیاری است،اما در عین حال از امکانات بسیار زیادی هم برخوردار است که اگر توانمندی بهره مندی از آن ها وجود داشته باشد، معضلات رفع ومردم نیز راضی خواهند شد.

میرزایی در ادامه به گزینه هایی که در برخی از رسانه ها به عنوان شهردار آینده تهران از آن ها یاد می شود، اشاره و خاطرنشان کرد: گزینه های متعددی در این زمینه مطرح می شود که برای مثال محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس یکی از مهمترین آنهاست.

این نماینده مجلس با بیان این که برخلاف اظهارات برخی از دوستان که معتقدند فعالیت عارف در مجلس نمود چندانی نداشته است،افزود: او مدیری با سابقه و پاکدست است و فراکسیون امید را به خوبی اداره کرده است. باید توجه کرد که در مجلس نمی توان نقش قهرمانان را ایفا کرد،چراکه این نهاد متشکل از 290 نماینده ای است که هرکدام به قید قرعه انتخاب شده و فرصت کمی را برای سخنرانی و ابراز توانمندی خود دارا هستند.

این عضو فراکسیون امید پارلمان با تأکید بر این که از نظر من مرعشی یکی از گزینه های مهم برای تحقق مؤلفه های مبارزه با فساد، کارآمدی و ایجاد تحول در تهران است،گفت: آن چه باید همه دستگاه ها و نهادها در انتخاب شهردار در نظر داشته باشند، جلب رضایت مردم و حل مشکلات و نه سلیقه سیاسی فرد است.

میرزایی با بیان این که همه دستگاه ها در انتخاب شهردار باید قدری سعه صدر داشته باشند و کارآمدی افراد را بر نحوه نگرش و سلیقه سیاسی او ارجح بدانند،خاطرنشان کرد: آن چه که در انتخاب مدیران هر بخش از کشور اهمیت به سزایی دارد، توانمندی و انگیزه خدمت است که درنهایت رضایتمندی مردم و تقویت مبانی مشروعیت و مقبولیت نظام را هم به دنبال دارد.

 

گفت وگو: بهناز لطفعلی زاده