به گزارش اکونا پرس،

اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور اظهار داشت: حفظ ذخایر و منابع بانک مرکزی بعنوان پس انداز ملی از اولویت‌های دولت است که با اجرای سیاست‌های ارزی اتخاذ شده این مقصود حاصل خواهد شد.


وی ضرورت هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید و بازار سرمایه را یادآور شد و گفت: دولت اجازه نمی‌دهد زندگی میلیون‌ها ایرانی متأثر از نوسانات ارزی توسط برخی افراد سودجو آسیب ببیند.

جهانگیری از بانک مرکزی خواست با ایجاد حساب سپرده گذاری سکه همانند سپرده گذاری ارزی در بانک‌ها اقدام لازم را انجام دهد تا مردم بتوانند با سپرده گذاری طلا و سکه نزد بانک‌ها سود این سپرده گذاری‌ها را نیز دریافت کنند.

رییس کل بانک مرکزی نیز با اشاره به میزان پیش فروش سکه و استقبال مردم در روزهای اخیر گفت: برای از بین بردن حباب قیمت در بازار طلا و سکه بانک مرکزی به پیش فروش سکه ادامه خواهد داد.
در این جلسه که وزرای اقتصاد و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و

معاون اقتصادی رییس جمهور و دستیار ارشد اقتصادی رییس جمهور حضور داشتند پیرامون نحوه عرضه و قیمت سکه در بازار و تخصیص مابه التفاوت واردات دارو و کالاهای اساسی بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین مقرر شد قیمت دارو با توجه به پرداخت مابه التفاوت ۴۰۰ تومانی به ازای هر دلار برای واردات دارو افزایش پیدا نکند.