به گزارش اکونا پرس،

حجت الاسلام والمسلمین آقای کاظم صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از رونق تولید گفت: برای تحقق این شعار باید زیرساخت هایش به دست مدیران ذیربط فراهم شود و یکی از این زیرساخت‌ها احترام به پول ملی و بالابردن ارزش آن است که برای این کار نیز باید قیمت دلار پایین‌تر از قیمت کنونی تعیین شود.

وی افزود: قیمت کنونی دلار را که از ۱۸ هزار تومان به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان رسیده است تثبیت شده می‌گویند درحالی که روزی که قیمت آن ۳ هزار تومان رسیده بود فریاد‌ها بلند شد؛ با قیمت کنونی صادرات انجام می‌شود، اما چه صادراتی؟ صادراتی که ارزش افزوده نیاورد برای کشور مفید نیست.

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: باید ارزیابی شود، خروجی‌ها را باید دید که برای تولید چه باید کرد؛ باید قیمت را حتما با نظر کارشناسان تعیین و از تولید حمایت کرد. برخی از محل آنچه به خارج صادر می‌شود ارز را به ایران برنمی گردانند و برخی نیز کارمایه قاچاق می‌شود.

صدیقی گفت: البته با شمشیر حقی که به دست آیت الله رئیسی هست با قاچاق و فساد مبارزه می‌شود که این سبب امیدواری شما و مردم شده است که باید دعا و کمک کنید تا با مسایل مربوط به فساد، قاچاق، مالیات، ارز و بروکراسی اداری، برخورد جهادگونه شود تا این حوزه‌ها سامان یابد و کار‌ها به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز صنعت دفاعی پیشرفت‌های این صنعت را از معجزات انقلاب اسلامی و از ثمرات حاکمیت، ولی فقیه دانست که دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: حرکت در این عرصه جهشی و به سوی قله است به نحوی که مسیر‌های طولانی را یک شبه پیمودیم.

صدیقی با اشاره به هدف قرارگرفتن پهپاد رادارگریز آمریکایی افزود: این پهپاد را که با موشک درجه دو و سه خودمان زدیم می‌شد با اس ۳۰۰ روسی نیز بزنیم، اما این موشک تولیدشده در نظام اسلامی موشک بومی بود که معجزه جوانان دارای نبوغ و پای کار است که عاشقانه ره صدساله را در مدت کوتاهی پیمودند.

وی به تحلیل یکی از کارشناسان خارج از کشور درخصوص هدف قرارگرفتن پهپاد آمریکایی اشاره کرد و گفت: اینکه می‌گویند پهپاد آمریکایی را موشک ایرانی زمین گیر کرد فکر نکنید منحصر به این است که موشکی، پهپادی را هدف قرار داده بلکه این، نقطه عطفی است که تمدنی تمدن دیگر را تحت الشعاع قرار داد و این تولد تمدن نظام مقتدرانه اسلامی و نشانه افول تمدن آلوده به ظلم غربی و استکباری است.

خطیب نمازجمعه تهران از ساخت هواپیمای جنگی فوق تصور بومی به همت دانشمندان داخلی در صنعت دفاعی خبر داد و افزود: طراح، سازنده و خلبان این هواپیما پس از آنکه با شجاعت تمام خطرپذیری کرد و نخستین پرواز را با این هواپیما انجام داد با تجربه موفقش به محضر شریف امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای شرفیاب شد و مدال رضایت ایشان که رضایت امام زمان (عج) است دریافت کرد.

صدیقی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های صنایع دفاعی در تولید انواع زیردریایی، قاچاق تندرو و ابزار مخابراتی گفت: تبیین پیشرفت‌ها در این عرصه وقت و توضیح بیشتری نیاز دارد که لازم است ستاد نمازجمعه از مسئولان ذیربط عرصه دفاعی دعوت کند تا با توضیحاتشان ملت ایران، نیرو‌های مقاومت و مسلمانان را شاد و سرافراز کنند.

وی همچنین با اشاره به دیدار نمایندگان مقاومت یمن با رهبر معظم انقلاب، مبارزان یمنی را دارای مقاومت، صبر و کرامت دانست که از امداد غیبی بهره‌مند هستند و نیز مقاومت و جهاد آنان را زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) و تربیت یاران امام عصر (عج) برشمرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: یمنی‌ها پنج سال تمام است که بدون کمک هیچ کس در محاصره کامل به رغم همه مصیبت‌هایی که از جانب آمریکا و ایادی اش به ویژه عربستان سعودی و امارات بر آنان وارد شده است مقاومت می‌کنند.

صدیقی با اشاره به اقدام عربستان و امارات در به خاک و خون کشیدن بیش از ۸۰ هزار کودک یمنی و ویران کردن این کشور گفت: با این حال متجاوزان عاجز شده و باهم درافتاده اند.

وی توطئه تجزیه یمن را نشانه درماندگی متجاوزان و پیروزی همیشگی مقاومت اسلامی دانست که در مسیر مقاومت شهدای فراوانی را تقدیم کرده اند.

خطیب نماز جمعه تهران با تسلیت شهادت حسین بدرالدین برادر رهبر انصارالله یمن گفت: این واقعه را به رهبر مقاومت یمن این انسان استوار، آیینه صبر، انسان الگو و تابع خوب ولایت و نیز به ملت یمن و مقاومت اسلامی تسلیت می‌گویم.

صدیقی افزود: همانطور که حضرت آقا با قرائن درستی که ایشان می‌بینند بشارت دادند، پیروزی مقاومت اسلامی در یمن قطعی است که همیشه باحق بودن مسیر و مقاومت از وعده‌های الهی است، پیروزی نصیب آنان خواهد شد و سعودی‌ها با سرافکندگی شکست خواهند خورد.

وی همچنین مسئله جامو و کشمیر را از مصیبت‌های کنونی جهان اسلام دانست و گفت: هیچ وقت توقع نمی‌رفت نخست وزیر هند خلاف قانون، عرف بین الملل و مصالح داخلی اش عمل کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: هر حکومتی سعی می‌کند زیرمجموعه و ملتش باهم پیوند و زندگی مسالمت آمیز داشته باشند و برای خودش جبهه مخالف درست نمی‌کند، اما این حرکت، خلاف وجدان بشری، قوانین بین المللی و قانون اساسی هند است.

صدیقی به دولت هند توصیه کرد: در مساله مربوط به جامو و کشمیر تجدیدنظر کند، زیرا در این کار پیروزی نیست و ظلم ریشه و عاقبت ندارد، زیرا کسانی که مظلوم واقع می‌شوند خداوند حامی آنان است.

وی خطاب به دولت هند تاکید کرد: بترسید و از این حرکت ناموزون اعلام پشیمانی کنید و به مردم عزیز آن منطقه فشار وارد نکنید.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به مشکلات شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: این فرزند رسول الله و ذریه پاک پیامبر (ص)، ابوالشهید و انسان مظلومی که مبداء خیزش جدید در آفریقاست با حالت بیماری سنگین در بیمارستانی در هند بستری شد، اما گویا اجازه نمی‌دهند معالجه شود این اقدام با کدام وجدان بشری سازگار است؟

صدیقی، ممانعت از درمان شیخ زکزاکی را جلوه‌ای از حقوق بشر غربی، الحادی و استکباری برشمرد و تاکید کرد: وقت بیداری ملت هاست که ببینید چه کسانی بر آنان حکومت می‌کنند.