به گزارش اکونا پرس،

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین اظهار کرد: امام حسین زندگی مطلوب الهی را به جهانیان نشان دادند. در این سبک زندگی انسان به رشد مطلوب می‌رسد و جامعه نیز می‌تواند به کمال دست پیدا کند.

وی ادامه داد: مکتب امام حسین (ع) یک مدرسه تمام عیار و یک دانشگاه عالی رتبه و یک مکتب بی نظیر است که در آن اصول و قواعد زیست پاکیزه و حیات طیبه به بشریت تقدیم شده است.

حاج علی‌اکبری افزود: نقطه مرکزی این روش زندگی و این سبک زندگی عبارت است از جهاد در راه خدا و سرمایه گذاری در راه پروردگار متعال برای تحقق نقشه الهی و عمل به کتاب الهی، جریان سیره پیامبراعظم (ص).

وی تصریح کرد: امام حسین در نقطه حساسی قرار گرفتند که نزدیک بود تا چیزی از اسلام و زحمات همه انبیا بخصوص زحمات پیامبر اسلام باقی نماند. در این هنگام امام حسین در حالیکه رسالت همه انبیا و اوصیا را بر دوش داشت وارد میدان شد و کاری کرد که که یک مجاهدت عادی نبود و امام حسین حق جهاد را برآورده کرد. امام حسین وارد این میدان شد تا مسیری را فراهم کند که مقدمات بهشت موعود روی زمین فراهم شود. اباعبدالله مکتبی را در اختیار بشریت گذاشت که نتیجه آن را جامعه ما دریافت کرده است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: کسانیکه توانستند از این مکتب بهترین درس‌ها را بگیرند ملت ایران بودند که با آموزه‌هایی که از مکتب حسینی آموخته بودند وارد میدان شدند و به نقطه‌ای رسیدند که نشان دادند که ملتی هستند که خدا آن‌ها را می‌پسندد. ملت ایران با پرچمداری امام راحل که مکتب حسینی را خوب می‌شناخت وارد میدان مبارزه شدند، اما وقتی صدای هل من ناصر امام  بلند شد، صدای لبیک‌ها نیز آمد و این مسیر استمرار پیدا کرد تا نهضت بزرگ اسلامی با نام اباعبدالله آغاز شود و در جریان شکفتن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ باز هم عاشورا  و محرم بود که موجب پیروزی انقلاب شد و ملت ما نشان دادند که شاگردان شایسته‌ای برای مکتب امام حسین هستند.

وی ادامه داد: انقلاب و نظام ما ریشه حسینی دارد و بر اساس خط مقاومت و صبر ادامه پیدا کرد و ما معجزه آموزه‌های حسینی را در تربیت انسان‌ها در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دیدیم. پیدایش و آغاز این انقلاب با نام امام حسین بود و ادامه راهش هم تنها با شیوه حسینی ممکن است.

حاج علی‌اکبری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود را گرفته است و مرحله به مرحله تصمیمات خود را اجرا می‌کند.  تنها موضوعی که می‌تواند حاصلی از مذاکرات داشته باشد، عمل اروپایی‌ها است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دیگر وعده‌های اروپایی‌ها به درد ما نمی‌خورد و آنها باید عمل کنند، تصریح کرد: ملت ما دیگر به وعده‌های پوچ و خیالی اروپایی‌ها توجه نمی‌کند و فقط به دنبال اقدام و عمل آنها است.

حاج علی اکبری تاکید کرد: اروپایی‌ها باید به ۱۱ تعهدی که داشتند عمل کنند، هر زمان به این تعهدات عمل کردند می‌توان سایر مسائل را پیش برد و در غیر این صورت نمی‌توان به وعده‌ها اکتفا کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه منطق و مکتب حسینی ما را به همه آرزوها و آمال می رساند، گفت: باید بایستیم و مقاومت کنیم و این مقاومت هوشمندانه، خردمندانه و فعال، زمینه گشایش‌های فراوانی در اقتصاد، فرهنگ و سیاست و دیپلماسی ما خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی از دو گام قبلی ثمرات بهتری خواهد داشت، گفت: ما به مذاکرات با اروپایی ها بدبینانه، محتاطانه و با دقت ادامه می‌دهیم اما دیگر با مذاکره کشدار موقعیت خود را متوقف نمی کنیم.