به گزارش اکونا پرس،

این روزنامه در گزارشی نوشت، پس از تغییر رئیس دیوان پادشاهی در فصل تابستان و جایگزینی وی با فهد العیسی که یک فرد نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است، ترور عبدالعزیز بن الفغم به شایعه‌ها و تردیدها بیشتر دامن می‌زند.

این روزنامه نوشت، برخی معتقدند که جنایت ترور این محافظ شخصی یک نشانه دیگری از تمایل بن سلمان برای کنار گذاشتن پدرش است؛ پدری که بیمار بوده و ۸۳ سال سن دارد و سرنوشت فرزند محبوبش در دست اوست.

لوفیگارو در ادامه عنوان کرد، در این شرایط ناآرام، صحبت‌ها در مورد سناریوی کنار زدن یا عزل ملک سلمان از سوی پسرش دوباره مطرح شده است. بن سلمان می‌خواهد قبل از شکست احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سال آتی، بر منصب پادشاهی تکیه بزند.

این روزنامه نوشت، بن سلمان تلاش می‌کند تا با وجود تحولات اخیری که به تضعیف قدرت وی انجامیده است، ابتکار عمل را در دست بگیرد. همپیمان وی، کشور امارات نیز در حال حاضر به توانایی وی برای راهبری عربستان دچار تردید شده است.

لوفیگارو با مطرح کردن این احتمال که ریاض اخیراً پیشنهاد ارائه شده توسط حوثی‌ها برای آتش بس را پذیرفته باشد، این سوال را مطرح کرد که چگونه عربستان می‌تواند خواهان این باشد که به یک قدرت واقعی تبدیل شود، در حالی که به یک کشور خارجی برای حفظ امنیت خود و نیز به بادیگاردهای شخصی برای حفاظت (در اشاره به محافظان شخصی خارجی ولیعهد) متکی است.

این روزنامه بن سلمان را "شاهزاده‌ای بی‌پروا"توصیف کرد که موفق شد صفحه مربوط به جنایت ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری کشورش در شهر استانبول را که در چنین زمانی در سال گذشته رخ داد، ببندد که این موفقیت به دلیل حمایت مستحکم از جانب پدرش و نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بود.

لوفیگارو نوشت، اصلاحاتی که توسط بن سلمان در خصوص زنان انجام می‌شود، با موج بازداشتی که اخیراً در حق فعالان زن صورت گرفت، مغایرت دارد.