به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان هرمزگان، بر اهمیت و حساسیت جایگاه قضا تاکید کرد و گفت: حقیقت قضا خلافت الهی است.

رئیس قوه قضاییه با قدردانی از قضات و کارکنانی که در شرایط آب و هوایی هرمزگان مشغول خدمت به مردم هستند، افزود: تلاش شما برای اعتمادسازی مردم نسبت به کارآمدی نظام، نقش مستقیمی در افزایش امنیت ملی دارد زیرا مهمترین مؤلفه امنیت ملی در کشور، اعتماد مردم به نظام است.

آیت الله رئیسی با اشاره به تلاشها برای رفع کمبودها اظهار کرد: ما در یک جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و اطلاعاتی با دشمن به سر می‌بریم. آنها می‌خواهند قدرت نظام جمهوری اسلامی را در منطقه محدود کنند اما نمی‌توانند، چون نظام جمهوری اسلامی ایران جای خود را باز کرده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا تصور می‌کرد اگر اخم کند یا حرف تندی بزند در اقتصاد ما تاثیر می گذارد، ادامه داد: دیدید که در قضایای اخیر، رفتار آمریکا هیچ تاثیری‌ بر اقتصاد کشور نگذاشت و این امر بار دیگر ثابت کرد که بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، راه رفع مشکلات و گرفتاری‌ها را باید در درون کشور دید و گره گشایی از مشکلات را به دست توانمندان داخل ایران دانست.

آیت الله رئیسی با تأکید بر راهبرد مقاومت به عنوان راه پیشرفت کشور، خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش قضات و کارکنان، نواقص شناخته شوند و برنامه ریزی‌هایی برای رفع آن صورت گیرد تا مردم نیز احساس کنند وضعیت تغییر کرده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: گزارش‌های خوبی امروز ارائه شد و ما امید داریم با همکاری همه همکاران اقدامات به نحوی باشد که در سطح استان هرمزگان شاهد کاهش ورودی پروند‌ه‌ها، کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و افزایش سرمایه اجتماعی باشیم تا دادگاه‌ها به نوعی برای مردم پناهگاه باشند و مردم بدانند اگر ظلمی به آنها شد، عدلیه به عنوان یک پناهگاه و ملجا کمک می‌کند که ظلم را از آنها رفع کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم تعامل مجموعه قضایی استان با دستگاه‌های اجرایی گفت: پیشرفت و توسعه یافتگی در استان هرمزگان که ضرورتی اجتناب ناپذیر است، در گرو تعامل و همکاری جدی بین دستگاه قضایی و اجرایی و سایر بخش‌هاست و بدون شک این تعامل می‌تواند گره گشا باشد.