به گزارش اکونا پرس،

آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آیه ۱۲۴ سوره بقره گفت: ابراهیم خلیل، پس از طی مسیر سخت به مقام ولایت رسید؛ ولایت یعنی قرب کامل به خدا، نزدیک شدن در مرحله بالا به خدا امامت، رهبری برای امت است.

او افزود: پیامبر از این جهت وحی را حفظ می کند که الفاظ وحی همانطور که در طول تاریخ به وضوح دیده شده دچار دگرگونی نشود و دنیاطلبان آن را به نفع خود تغییر ندهند، ؛ پس از این موارد می توان نتیجه گرفت که معنای امامت و وصایت حفظ وحی است و این امر از نظر علمی و عملی مورد تایید قرار گرفته است.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: ابراهیم خلیل وقتی به نبوت رسید، خدا او را از طرق مختلفی آزمایش می کند و ابراهیم خلیل بعد از رسیدن به جایگاه نبوت، این مقام بالا را درک می کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: وصایت و امامت پس از پیامبر اکرم (ص) طبق احادیث فراوان در جهت صیانت نبوت و طبق عهد پیامبر (ص) با خدا بوده است.

آیت الله امامی کاشانی گفت: طبق روایات معتبر، ایمه و پیامبر عهدی با خدا دارند که امام باید به آن عهد عمل کند که در این خصوص پیامبر فرمود: بین من در درگاه خدا عهدی با فرزندم حضرت مهدی (عج) است و آن این است که او نبوت و وحی را در سراسر جهان گسترده کند.

او افزود: برنامه‌ای که پیامبر داشت و قرآن بر آن تصریح کند این است که پیامبر دینش را در زمین گسترده کند و مقصود از آن، ظهور امام مهدی (عج) و عیسی بن مریم است که در آن دین اسلام بر ادیان دیگر غالب می‌شود.

آیت الله امامی کاشانی همچنین گفت: نبوت، امامت و وصایت در حقیقت دو شاخه است، ولی یک شاخه از آن وحی را ابلاغ میکند که پیامبر آن را تبیین و اجرا میکند؛ این عهدی بین امام و پیامبر در آسمان هاست و ما بر آن وظیفه داریم و باید به آن عمل کنیم که اولین مورد آن اعمال، مصمم بودن و حریص بودن نسبت به دین است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: دومین موردی که باید به آن عمل کنیم، اصلاح مال و کسب آن از طریق صحیح است که دشمن برای ضربه زدن به آن و سایر موارد ارزشی ما، برنامه‌های زیادی دارد و ما باید مواظب آن باشیم تا از دشمن ضربه نخوریم و برعهدی که با امامان بستیم، عمل کنیم.

او همچنین اظهار کرد: در این خصوص باید از تولید و رونق آن و اشتغال زایی و حضور جوانان در کار‌های مختلف در کشور لذت ببریم؛ باید هزینه‌ها را به این سمت متمرکز کنیم و به رونق تولید در کشور اهمیت بدهیم.

خطیب موقت نماز تهران افزود: به عنوان سومین عهد باید به حقوق اهمیت بدهد، حقوقی که برگردن همه ما در تمام جایگاه‌ها وجود دارد و باید آن را گرامی بداریم.

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: دشمن علیه ملت اسلام  کمربسته است.آمریکا، صهیونیست و آل سعود دشمن خدا هستند و نمی خواهند حقیقت در برابر خدا آشکار شود و تلاش می کنند تا  حق مخفی بماند. این یک وافعیتی است که اکنون در دنیا مشاهده می‌کنیم. اکنون مردم یمن در برابر حاکمان بدبخت سعودی خود را نشان دادند.

او بیان کرد: آمریکا تلاش کرد تا بر ایران فشار حداکثری وارد کند، اما در مقابل این فشاری که بر کشورمان وارد کرد خدای متعال به آنها بدبختی و ذلت حداکثری به  آنها داد. این استقامت بوده و استقامت راه شهدا است. در حقیقت  بلندگوی این اقدامات و بسیاری از چنین حرکاتی  در دستان  آل سعود بوده و هست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: یکی از نیرو‌های ما نیروی محترم انتظامی استو این برادران ما تلاش می‌کنم که زحمت می‌کشم و امیدوارم خدای متعال هم ازشون بده و هم توانشون رو بیشتر کنه و آن‌هایی که اگر احیاناً ناتوانی می‌کنند و در انجام وظیفه سستی می‌کنند، خدای متعال آن‌ها را بیدار کند و آنان که با قدرت کار و فداکاری می‌کنند، که بسیار هم در این راه به شهادت می‌رسند خداوند به آنان اجر جزیل و فراوان مرحمت کند.

او  افزود: اربعین سیدالشهدا (ع) که رئیس و سید شهداست، این حقیقت را که باید ارزش‌ها همیشه متبلور باشد، او نشان داد. شهادت امام حسین (ع) به وضعی بود که این شهادت در بارگاه قدس که جای ملال نیست سر‌های قدسیان همه بر زانوی غم است؛ این چنین شد. باز این چه شورش است که درخلق عالم است گویا عزای اشرف اولاد آدم است. این حقیقتی است که می‌بینید، دشمن الان متوجه اربعین شده و ایجاد مزاحمت میکند؛ برای اینکه باری آن‌ها این حرکت سنگین است که میلیون‌ها به کربلا بروند. دشمن نمی‌خواهد که پرچم امام حسین بلندباشد، چون پرچم امام حسین شهادت آور است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پرچم امام حسین (ع) باعث ایجاد استقامت است، گفت: این پرچم ملت‌ها را بیدار میکند و در برابر ظلم می‌ایستد؛ این پرچم، پرچم هیهات من الذله است. نه تنها شعار امام حسین (ع) در روز عاشورا این بود، اکنون در اربعین هم همین است. این جمعیتی که به کربلا می‌روند معنایش همین است.

آیت الله کاشانی گفت: خداوند کمک می‌کند و انشاالله با امنیت بیشتری مردم در مراسم اربعین حضور خواهند یافت. اربعین حادثه‌ای است که همه دنیا را به خود متوجه کرده است، اما استکبار نمی‌خواست و نمی‌خواهد که این اتفاق بیافتد. واقعه کربلا سرمایه بزرگی برای مسلمانان است و دنیای اسلام دارای چنین سرمایه بزرگ و با ارزشی است.