به گزارش اکونا پرس،

در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: شهادت سید شباب اهل جنت امام حسن مجتبی(ع) را به ملت عزیز و نمایندگان محترم تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: از امام حسن (ع) روایتی نقل است که معنای سیاست در مکتب او را بیان می کند، می فرماید سیاستمدار واقعی کسی است که سه ویژگی داشته باشد، یکم در رعایت حق الله پیشگام باشد، وی برای سیاستمدار داشتن حکمت را ضروری می داند اما  درباره حکمت در روایتی می فرماید، رأس الحکمة مخافة الله، اوج حکمت ترس از خداست.

وی با اشاره به روایتی دیگر، بیان کرد: در روایتی دیگر می فرماید، ای فرزند آدم از حرام الهی خود را پاک نگهدار که عابد خواهی بود و راضی به آنچه خدا تقسیم کرده باش تا بی نیاز شوی، در مکتب او سیاستمداری که واقعی باشد آن است که حق الله رعایت شود، چیزی که امروز در عالم سیاست کم پیدا می شود.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور افزود: دوم سیاستمدار واقعی کسی است که در ادای حق مردم پیشگام باشد و در رفع نیازهای مردم استوار باشد، در روایتی فرمود با مردم همانگونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند و اگر چنین کنی عاقل خواهی بود.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: در سنت اسلامی ما آمده است در رعایت حق مردم و حق الله، گاه رعایت حق مردم اولویت پیدا می کند. حقوق مردم به همان گستردگی است که در رساله حقوق امام سجاد ذکر شده است

وی گفت: سوم سیاستمدار واقعی کسی است که حتی نسبت به گذشتگان احساس مسئولیت داشته باشد و حقوق آنان را رعایت کند که اولین امر در این زمینه آن است که از آنان به نیکی یاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم عزای آن ولی حق ، راه و منهج آن مخصوصا در سلوک واقعی سیاستمداران مورد توجه واقع شود و راه هایی که سیاستمداران واقعی باید بپیمانند مورد توجه باشد.