به گزارش اکونا پرس،
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم سی و هشتمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: فعال شدن نظارت‌های درون سازمانی به اجرای بهتر و صحیح قوانین و امور کمک می‌کند و حراست‌ها در دستگاه‌ها نیز به عنوان چشمان مدیران باید تضمین کننده سلامت اداری مجموعه‌ها باشند.
وی گفت: وقتی فساد و تخلفی شکل می‌گیرد، برخی می‌گویند چه زمانی این تخلف پا گرفت؟ و می‌پرسند دستگاه‌های نظارتی و درون سازمانی و چشمان تیزبین مدیران کجا بودند که این فساد را ندیدند و امروز به غده‌ای سرطانی تبدیل شده است؟
رئیس قوه قضاییه گفت: فساد به علت بی توجهی، غفلت و سهل انگاری ایجاد می‌شود و برخی‌ها هم می‌گویند فساد را افشا نکنیم چرا که شاید فلانی اگر بفهمد بدش بیاید یا شاید از چشم فلانی بیفتیم.
وی بسیاری از فساد‌ها و کجی‌های صورت گرفته در نظام اداری را محصول یک شب و یک هفته ندانست و گفت: این‌ها محصول بی توجهی و چشم بستن بر فساد و خلاف است، اما باید احساس مسئولیت داشت.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: براساس روایات بزرگترین گناه، کوچک شمردن گناه است و کمترین فساد هم نباید در جامعه تحمل شود و الا به مسئله‌ای بزرگ تبدیل خواهد شد.
وی گفت: برخی اوقات در رسانه‌ها رقم‌هایی از فساد پخش می‌شود که، چون قبل از آن رقم‌های بزرگتری پخش شده است، برخی می‌گویند که این فساد رقم بالایی نیست در حالی که باید به کمترین ارقام فساد هم حساس بود.
رئیس دستگاه قضا گفت: در مبارزه با فساد باید خود سازمان‌ها فعال باشند و سازمان‌های بیرونی
مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و سازمان حسابرسی هم که وظیفه اصلی شان نظارت است، بررسی کنند که چرا فساد یا تخلف شکل گرفته است و اگر به هر علتی دستگاه‌های درون سازمانی به وظیفه خود عمل نکردند، سازمان‌های برون دستگاه‌ها باید ورود کنند.